A tejtermelés és -feldolgozás alapvető, kiemelten fontos része a magyar mezőgazdaságnak és élelmiszeriparnak, az agrártárca pedig nagy erőket mozgósít azért, hogy az ágazat stabilan működjön – mondta a kampány nyitóeseményén Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacokért felelős helyettes államtitkára. Az agrárigazgatás azonban csak egy tényező a tejpiac normál rendjének fenntartásában, az igazi munkát az ágazati szereplők, és az őket szervező Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács végzi – mondta, hozzátéve, hogy a terméktanács mindezt sikeresen teszi, ami a tejágazat stabilitásából a járványhelyzet miatti korlátozások idején, és most, az alapanyagok drasztikus mértékű drágulása idején is jól tapasztalható, illetve tapasztalható volt.
Maga a kampány november 2-án kezdődik és egész hónapban tart – mondta Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. A tejfogyasztás népszerűsítésének szükségességét pedig a tej egészséges táplálék mivolta mellett azzal is magyarázta, hogy a magyar mezőgazdaság kobocsátási oldalon nagyon sikeres,
de a hazai termelők akkor érezhetik magukat biztonságban, ha a belpiaci fogyasztás magas.
Ez már a nyolcadik ilyen kampány, és meg is figyelhető a hazai tejfogyasztás emelkedése, de a cél az, hogy elérjék a néhány évtizeddel ezelőtti szintet – mondta Harcz Zoltán, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Utalt arra, hogy a növényi alapanyagokból készült tejimitátumok komoly konkurenciát jelentenek, ezért is fontos a fogyasztók tájékoztatása, mert például nincs mindenki tisztában azzal, hogy laktóz-intolerancia esetén sem kell növényi itallal pótolnia a tejet, elérhető ugyanis a piacon ilyen esetben is fogyasztható valódi tej.
A hazai fogyasztás szerkezetéről elmondta, hogy folyadéktejben kevésbé vagyunk lemaradva az uniós átlagtól – ami nálunk évi 60, az EU-ban 65-70 liter –, a tejtermékeknél viszont nagy a lemaradás: sajtból a magyar fogyasztás körülbelül a fele, vajból pedig a harmada az uniósnak.