Félnek a magyar fogyasztók a rossz sonkaválasztástól

Fotó:  Lang Róbert / Somogyi Hírlap
A tradicionális húsvéti ételek a magyarok számára az ünnep elemi részét képezik, és mint egy friss kutatásból kiderült, a sonkaválasztás feladja a leckét a vásárlóknak. A válaszadók közel fele jelentette ki, hogy neki komoly kihívást jelent a megfelelő húsvéti sonka beszerzése.

A fogyasztók zöme számára a húsvét kulináris ünnep is, ami a közös étkezésekkel jár együtt. Egy a Pick Szeged Zrt. megbízásából márciusban készült kutatás szerint a megkérdezettek közül a húsvétot megünneplők 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ekkor a hagyományos ételeket fogyasztják (sonka, tojás, torma, fonott kalács), az asztalról szinte sehol sem hiányozhat az alkalomra készített sonka. Ennél jóval kevesebben, de vannak olyanok is (22 százaléknyian), akik ilyenkor is szívesen újítanak, kísérleteznek, izgalmasabbá téve a húsvéti menüt. Az elvárásoknak megfelelő sonka beszerzése azonban a megkérdezettek 48 százalékának komoly kihívást jelent. A nők körében főleg, mert a felmérés rámutat arra a tényre is, hogy az ünnepi sonka megvásárlása a családon belül alapvetően rájuk hárul.

Ennek a rizikónak a csökkentése érdekében a döntés meghozatalakor fontos szempont a válaszadók 31 százaléka szerint, hogy a sonka magyar gyártótól származzon, 28 százalék csakis a megszokott, bevált márkát keresi és 29 százalékuknak a sonka kinézete is sokat nyom a latba. Közel harmaduk kimondottan az olyan hagyományos sonkákat keresi, melyek például hagyományos pácolású, bükkfán füstölt termékek.

Az örvendetes tény a kutatás adatai alapján, hogy a vásárlók mindössze 11 százalékának számít kizárólag csak az ár, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben külön meglepő.

Az óvatosság és a nehéz döntéshozatal tökéletesen érthető, mert a megkérdezettek 68 százaléka járt már pórul azzal, hogy nem megfelelő terméket vitt haza, ami az ünneplésre is rányomta a bélyegét. A leggyakoribb rossz tapasztalatokat a túl zsíros sonka, a nem megfelelő íz és fűszerezés, a száraz és rágós végeredmény, illetve a túl sós íz okozta, a válaszadók tizedénél pedig az, hogy a sok munka dacára a sonka nyers maradt.

A vásárlók közel harmada biztosra megy, ők előnyben részesítik a könnyen elkészíthető füstölt árukat. Számukra az a legmegfelelőbb, ha könnyen, egyszerűen, külön fűszerezés és áztatás nélkül tehetik a főtt sonkát az asztalra. A válaszadók 24 százaléka ellenben nem sajnálja az időt arra, hogy a saját szája íze szerinti sonkával lepje meg a családot.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink