Gazdálkodás 2024. november 29. Nőtt a dióterület, de hatékonyabbá kellene tenni a termesztést Indul a diószezon, és bár az elmúlt években jelentősen nőtt a hazai ültetvényterület, a magyar héjas gyümölcs az exportpiacokról egyre inkább kiszorul. Ezen a termesztéstechnológia korszerűsítésével lehetne változtatni, jelenleg ugyanis csupán a terület kevesebb mint harmadán folyik hatékony termelés.
Gazdálkodás 2024. szeptember 9. FruitVeb: felfelé ívelő pályára kerülhet a hazai dió piaca Van igény a hazai dió iránt, a sikeres termesztéshez azonban szemléletváltásra van szükség a hazai ültetvényeken – hangzott el a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB), valamint a Szatmári Diókert Kft. szervezésében megvalósuló dió szakmai napon.
Gazdálkodás 2022. január 20. Romlottak a pozícióink a diópiacon A magyar dió relatív koraisága és korábbi sikerei ellenére sokféle termesztési és piaci nehézséggel szembesült az utóbbi években, és jelenleg nem versenyképes a a versenytársak két-háromszoros termésátlagaival szemben.
Gazdálkodás 2021. november 26. Négyezer forintot is kérhetnek a dió kilójáért A karácsonyi sütemények nélkülözhetetlen alapanyaga 10-12 százalékkal drágább, mint tavaly az aszály és a dióburok-fúrólégy kártétele miatt. Az exportra szánt héjas dió ára ezzel szemben csökkent a világszerte bővülő diótermesztés miatt.