Új termékkel rukkolt elő a tavaly a piaci részesedését növelni tudó Törley

A Törley egy új pezsgőfajtát, azzal együtt pedig egy új pezsgőfogyasztási kultúrát kíván meghonosítani Magyarországon. A cégnek tavaly az alkoholmentes pezsgő hozott bővülést, most valami hasonlót remélnek a Törley Ice-tól is.

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Törley egy olyan termék bevezetésével, amely ezelőtt soha nem volt Magyarországon – vezette fel Müller Kornél, a Törley Pezsgőpincészet Kft. ügyvezető igazgatója a Törley Ice bemutatását. Mint mondta, néhány éve még botránynak számított jégre önteni pezsgőt, majd Dél-Franciaországban, különösen a híres nyaralóhelyen, St. Tropez-ban ez kifejezetten trenddé vált. Erre lecsaptak a nagy francia pezsgőházak, és elkezdtek olyan pezsgőket fejleszteni, amelyeknek „jól áll”, ha jégre töltve kínálják. Erre alapozva döntöttek úgy a Törleynél, hogy ők is kihozzák az új trendnek megfelelő pezsgőjüket, amelyről az ügyvezető igazgató azt mondta el, hogy egy titkos cuvée-recept biztosítja, hogy ha jégre öntik, még inkább kihozza a zamatát, és nem veszti el a buborékjait sem. Ezt a pezsgőt kicsit másképp, széles karimájú öblös pohárban kell szervírozni, és bár jogilag pezsgő, nem annak pozicionálják, ugyanakkor ezzel szeretnék bemutatni a Törley márka és a pezsgőkategória új oldalát – hangsúlyozta. Bár Magyarországon hagyományos pezsgőfogyasztási kultúra létezik, Müller Kornél bizakodik, hogy a fogyasztók jól fogadják az új terméket.

A Törley Ice bemutatására szervezett sajtóeseményen derült ki, hogy a Millenáris Parkban elhelyezett, majd négytonnás jégtömbben az új pezsgőfajta palackja rejtőzött. Mint Csomay András, a Törley Pezsgőpincészet Kft. marketingvezetője elmondta, a jégkockás gerillamarketinggel az volt a céljuk, hogy eltérjenek a hagyományostól, és megmozgassák az embereket. Ehhez jó alap volt, hogy a 140 éves múltú cég alapítója,

Törley József is kreatív marketinges volt – noha akkoriban ez a szó még nem is létezett – és szokatlan húzásokkal népszerűsítette termékét.

Az egyik ilyen volt, hogy a századfordulón, amikor a Törley pezsgő közkedvelt volt a magyar vendéglátásban, de mégis akadtak olyanok, akik nem voltak hajlandók ezt a márkát tartani, a cégalapító strómanokat bérelt fel, akik az ilyen helyeken Törleyt kértek, és egyre hangosabban méltatlankodtak, amikor nem kapták meg. Ennek hatására pedig a vendéglősök zöme beadta a derekát. A jégkockával ők is hasonlót szerettek volna megvalósítani, és a jelek szerint egy sikeres kampányon vannak túl, ugyanis több mint egymillió ember találkozott a jégkockával, illetve az ahhoz kapcsolódó aktivitásokkal – tette hozzá.

A tavalyi év nagyon nehéz volt, de összességében elégedettek lehetnek, mivel a pezsgőszezonra normalizálódott a piac, így a körülményekhez képest jó évet tudtunk zárni – mondta a Világgazdaságnak Müller Kornél. Ehhez azonban kreatívnak kellett lenni, és meg kellett találni, milyen innovációkkal tudnak a piacra lépni. Ezért az elmúlt év végére az alkoholmentes pezsgőt helyezték a fókuszba, amivel megtalálták a lehetőséget, hogy miként lehet a pezsgőpiacot egy nehéz időszakban is szélesíteni egy elég gyorsan növekvő piaci szegmens megtalálásával. Összességében

a Törley növelni tudta piaci részesedését, és eredményesen tudott gazdálkodni.

Az idei évet azonban „agyoncsapják a költségek”. Még minden nyitott, nem tudni, hogy az egyes költségelemek ára hogyan változik.

Az energiaárak most kedvezőbbek, mint tavaly, de a palack még mindig nagyon drága. Picit ugyan visszakorrigált az ára, de még mindig háromszor drágább, mint tavaly ilyenkor.

Márpedig egyes pezsgőféléket, amelyeket most palackoznak, legkorábban 2026-ban vagy 2027-ben tudnak eladni.

Az április végéig tapasztalt piaci folyamatok azt mutatják, hogy nagyon kemény harc van az egyes szektorok között: a pezsgő és a bor is erős volumennyomás alatt van. Elképzelhető, hogy az emberek több sört vásárolnak, és visszafogják a bor- és pezsgőfogyasztásukat – vetítette előre a borászatok és pezsgőkészítők számára nem túl biztató közeljövőt. A pezsgőpiacon ugyanakkor minden decemberben dől el, a Törleynél például a pezsgőforgalom 50 százaléka kötődik a karácsonyi-szilveszteri szezonhoz.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink