Rangos díjat kapott a Hungrana

A közép-kelet-európai régió országai számára kiírt SAP Quality Awardson két díjat is elnyert Magyarország egyik legnagyobb kukoricafeldolgozó vállalata, a Hungrana Kft.

A 16 országból érkező digitalizációs vállalatfejlesztési projektek versenyében a feldolgozóipari cég fődíjat („Grand Winner”) és kiemelt helyezést (winner) kapott a vállalatnál végrehajtott SAP modulbevezetésekkel – közölte a társaság. „Világszínvonalú fejlesztésekre törekszünk, és ebben sikerült olyan partnerre találnunk, akinek szakértelmével és innovatív megoldásaival megvalósulhatott az a digitalizációs fejlesztés, mely a működésünket stabilan biztosítja, a munkafolyamatokat átláthatóbbá, tervezhetőbbé és költséghatékonyabbá teszi” – mondta Farkas J. Tamás, a Hungrana Kft. ügyvezető igazgatója.

A cég tavaly stratégiai megállapodást kötött az SAP Hungary Kft-vel, és egy kifejezetten a fejlesztések műhelymunkáira kijelölt SAP Labort is átadtak a Szabadegyházán található Hungranában.

A díj azért is nagy jelentőségű, mert iemelten fontosnak tartják, hogy minél több hazai cég megismerje és felismerje az SAP rendszerek, fejlesztések előnyeit, az ebben rejlő lehetőségeket.

A karbantartási folyamatok egy Hungrana méretű vállalat esetében rendkívül szerteágazóak és nehezen követhetőek. Ezzel szemben olyan költséget testesítenek meg, aminek nagysága akár jelentősen is befolyásolhatja a vállalat eredményességét, másfelől aminek megfelelő és hatékony felhasználása nagymértékben múlik a cégvezetés és a karbantartási csapat szakértelmén. Egy papírmentes, teljesen digitalizált és a hozzátartozó adminisztrációt okoseszközzel a helyszínen megvalósítható fejlesztés, minden vállalatvezető álma. Különösen, ha ez a funkcionális fejlesztés olyan további lehetőségeket is magába foglal, mint:

  • karbantartási rendelések feladása, lezárása okoseszközről,
  • kizárás/kitáblázás biztonságtechnikai funkció,
  • berendezések előélete, gépkönyve, karbantartásistatisztikáinak elérése a helyszínen,
  • tartalékalkatrészek raktári keresése, foglalása szintén a szerelés helyszínén.

Mindezek a funkciók a karbantartási feladatok kivitelezését segítik, de az így létrejövő adatbázis statisztikai elemzése további fejlesztések sorát rejti – avatott be a részletekbe Farkas J. Tamás.

Erre vállalkozott két éve a Hungrana csapata. A munka kétharmad részét a műszaki rendszer (P&ID, műszaki hely, berendezés, alkatrészlista) elméleti kialakítása jelentette. Ezek után a SAP-folyamatok szinte teljesen standard módon történő kialakítása és a néhány ezer RFID címke felhelyezése már gyerekjátéknak tűnt. Mindehhez csak egy eltökélt vezetés és csapat kellett, és a hit, hogy amire vállalkoztunk az lehetséges és a digitalizáció sürgető igénye mellett szinte elkerülhetetlen – teszi hozzá a vezető.

Hogy valóban úttörő szerepre és világszínvonalú fejlesztésre vállalkoztunk, azt két tény támasztja alá: egyfelől a fejlesztés közben olyan problémák mutatkoztak, amelyek egyértelművé tették, hogy „szűz havon” járunk, másfelől az a rendkívüli megtiszteltetés érte csapatunkat, hogy a 16 országot tartalmazó Közép-Kelet európai régióban elnyertük az SAP Quality Award „Grand Winner” díját a „Digital Pioneer” kategóriában – összegzett Farkas J. Tamás.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink