Drágább az élet: csökkentik a hús- és halfogyasztásukat a britek

Fotó: ach Máté / Magyar Nemzet

A brit vásárlók kevesebb húst, halat és baromfihúst vásárolnak, ezzel próbálnak meg spórolni, miután egyre súlyosbodik a szigetországban a megélhetési válság.

A NielsenIQ piackutató aszerint a hús-, hal- és baromfihús értékesítési volumene 13 százalékkal esett vissza az április 23-ig tartó négy hétben éves összehasonlításban, amely időszak a húsvéti ünnepet is magában foglalta, és éves szinten 7,8 százalékkal csökkent érték alapján. A esmmagazine.com szerint mindez azt jelzi, hogy az Egyesült Királyság vásárlói moderálják vásárlásaikat ebben a kategóriában.

A megugrott energiaárak jelentősen megnehezítik az Egyesült Királyság háztartásainka a rezsi fizetését, ráadásul az elmúlt hónapokban ez begyürűzőtt az alapvető élelmiszerek szintjére. A fogyasztói bizalom közel rekordmélyen van, és nagyjából az 1950-es évek óta nem tapasztalt visszaesést érzékelnek jövedelmi viszonyaikban az angolok.

A lap emlékeztet arra, hogy a múlt heti hivatalos adatok szerint a britek csaknem negyede küzd a háztartási számlák kifizetésével, míg az ország második legnagyobb szupermarket-csoportjának, a Sainsbury’snek a főnöke szerint a vásárlók most „minden fillért megnéznek”.

A vásárlók több olcsóbb saját márkás élelmiszert vásárolnak a szupermarketekből, csökkentik az előfizetéses streaming szolgáltatásokat, például a Netflixet, és felmondják a háztartási készülékekre vonatkozó javítási garanciákat.

A NielsenIQ adatai szerint a sörök, borok és szeszes italok érték alapján is 15,9 százalékos értékesítési csökkenést mutattak a négy hetes időszakban éves összehasonlításban.

„Egyértelmű, hogy a megélhetési költségek növekedésével a kereskedőkre nyomás nehezedik majd, hogy ügyeljenek arra, hogy a fogyasztói gondolkodásmódot szem előtt tartsák, a vevők most inkább a megtakarításra fognak összpontosítani” – mondta Mike Watkins, a NielsenIQ brit képviselője. A iackutató cég szerint a brit szupermarketek összértékesítése 1,8 százaékkal esett vissza négy hét alatt az előző év azonos időszakához képest, miközben a kosárban lévő cikkek átlagos száma csak enyhén csökkent.