Kizárólag magyar tejtermékeket és tojást fog árulni az Aldi

Forrás: Nagy István/Facebook
A hús után az alapvető tejtermékek és a tojás is kizárólag magyar termelőktől kerül az Aldi polcaira – jelentette be az áruházlánc.

Októberben jelentette be az Aldi, hogy a sertés- a marha- és baromfihús csak magyar termelőktől származó lehet állandó kínálatában, most pedig azt közölte, hogy novembertől a tejnél és az alapvető tejtermékeknél, jövő év elejétől pedig a tojásnál is ezt a megoldást alkalmazza beszerzéseinél.

Az Aldi hazai üzleteiben 65 alapvető tejtermék készül magyar gazdáktól érkező tejből, és hamarosan újabb magyar forrásból érkező tejtermékeket vezetnek be. Több mint 40 millió liter tej, közel 1000 tonna rögös túró, 2800 tonna trappista sajt, mintegy 10 millió darab tejföl, közel 7 millió doboz kefir és 3,5 millió doboz natúr joghurt, illetve közel 90 millió darab tojás mind magyar forrásból érkezik az Aldi polcaira – mondta Pusztai Ádám, az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt. országos beszerzési igazgatója.

Az áruházlánc emellett az exportpiacokon is segítséget nyújt a magyar termelőknek, és azon dolgozik, hogy 8500 európai üzletén keresztül minél több magyar cég jusson el egy 430 milliós lakosságú piacra. Ezt elősegítendő jövőre magyar beszállítóknak szervez bemutatkozási lehetőséget a nemzetközi üzletkötők előtt. Már most is vannak sikeres magyar termékek az Aldi külföldi áruházaiban: Szlovéniában a magyar trappista sajt, Lengyelországban pedig például a rögös túró, a tejföl, a vaj és a krémtúró népszerű.

Magyon fontos és előremutató lépés az Aldié, amelyet remélhetően mások is követnek – mondta Nagy István agrárminiszter, hozzátéve, hogy a magyar termelőknek nyújtott segítség az élelmiszer-önrendelkezésünkben is fontos. Mint hangsúlyozta, a magyar agrárium készen áll arra, hogy mindazon termékekből, amelyek itthon előállíthatók, kielégítse a hazai piacon jelenlévő kiskereskedelmi láncok igényét.

A tej és a tojás a fogyasztók számára is kiemelten fontos, hiszen alapvető fehérjeforrás. A miniszter kiemelte, hogy az utóbbi időszakban emelkedett a hazai tej- és tojásfogyasztás is, egy idei adat szerint utóbbi – éves szinten – már elérte a fejenkénti 243 darabot.

A miniszter beszélt arról is, hogy április és november között 1031 milliárd forint értékben hirdettek meg pályázatokat a Vidékfejlesztési program keretében. Állattenyésztő telepek korszerűsítésére 360 milliárd forint támogatást lehet elnyerni, kifejezetten a kisebb állattartó gazdaságok számára pedig 30 milliárd forint kerettel hirdettek pályázatot. Az élelmiszeripari korszerűsítésekre is jelentős forrás jut, amiből több 20 milliárd forint támogatást igényeltek a tejfeldolgozók.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és az Aldi 2013-ban indult együttműködésének eredményeként ma már 272 terméken található meg a Magyar Termék védjegy – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Beszélt arról is, hogy a pandémia alatt erősödött a hazai termékek pozíciója, egyre többen figyelnek az áru származására. Sőt, a megkérdezettek 44 százaléka 10 százalékos felárat is hajlandó fizetni an hazai termékért az azzal hasonló minőségű külföldivel szemben.

A tojás biológiai értéke 100 százalék, rajta kívül ilyen értéket csak az anyatej produkál – hangoztatta Szép Imre, a Magyar Tojásszövetség elnöke. Az állattenyésztés most nagy nehézségekkel küzd, a takarmány- és energiaköltségek emelkedése mellett a munkabérek emelkedése és a csomagolóanyagok drágulása is nagy kihívást jelent számukra. Ebben a helyzetben különösen fontosak a hazai piacot stabilizáló lépések.

Szintén az Aldi lépésének követésére buzdította a többi kiskereskedelmi hálózatot Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke, hozzátéve, hogy a jelenlegi nehéz helyzetben ezek segíthetik az ágazat túlélését. Mint kiemelte, a rövidebb szállítási távolságok miatt a hazai termelők előnyben részesítése környezeti szempontok miatt is kiemelten fontos.

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt. több mint 2016. áprilisában vált a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tagjává, és akkor megfogalmazott célok között szerepelt az is, hogy a hazai tejtermelők és a feldolgozók hazai tejjel és tejtermékekkel tudják kiszolgálni a magyarországi kiskereskedelmi láncokat – mondta Harcz Zoltán, a Tej Terméktanács ügyvezető igazgatója.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink