Csökkentette a brit Tesco egyes növényi alapú termékek árát annak érdekében, hogy még több vásárló számára legyenek elérhetők és többen tudják csökkenteni a húsfogyasztásukat – írja a napi.hu. A boltláncot egy kutatás késztette erre a lépésre: a brit vásárlók 28 százaléka ugyanis a termékek árával indokolta, hogy miért nem eszik több növényi alapú terméket a hús helyett.
A Tesco ráadásul Oxfordi Egyetem kutatóival is együtt dolgozik, hogy felhívják a figyelmet növényi alapú ételek környezetre gyakorolt kedvező hatásaira. Az étkezési szokások átalakítására pedig lenne hajlandóság a felmérés szerint: a megkérdezettek 57 százaléka azt mondta, hogy hetente legalább egy húsételt lecserélne egy növényi alapúra, ha ezzel pozitív hatást gyakorolhatna a környezetre.
Az eredményekből kiderült továbbá: annak ellenére, hogy a britek 37 százaléka többet szeretne tenni a környezetért, a többség, 66 százalék nem volt tisztában a húsevés környezetre gyakorolt hatásaival. Ezek ugyanis egyáltalán nem elhanyagolhatók: az ENSZ például arra hívta fel a figyelmet, hogy mind az éghajlat, mind pedig az emberek egészsége szempontjából előnyös lenne, ha a gazdagabb országokban az emberek kevesebb húst fogyasztanának.
Az Oxfordi Egyetem Oxford Martin Future of Food Program szakértői kiszámolták, hogy egy átlagos ember marhahús-fogyasztása az Egyesült Királyságban annyi szén-dioxid-kibocsátást eredményez, mintha 2116 mérföldet, tehát 3400 kilométert tennének meg autóval. Brian Cook, a program vezető kutatója szerint ugyanakkor ezeknek az összehasonlításoknak természetesen vannak korlátai, a marha- és bárányhús-termelésből származó metánkibocsátás nincs közvetlenül olyan hatással az éghajlatra, mint a közlekedési ágazat által termelt szén-dioxid. Szerinte azonban, ha az emberek továbbra is úgy étkeznek, ahogyan ma, akkor ez a fogyasztás hozzájárul ahhoz, hogy több mint 1,5 fokkal fog növekedni a globális hőmérséklet.
A húsfogyasztáshoz való hozzáállás már az utóbbi időszakban változásnak indult. Derek Sarno, a Tesco növényi alapú innovációért felelős igazgatója szerint a húsevők 43 százaléka például csökkentette a húsfogyasztását az elmúlt két évben. A boltlánc célja egyébként, hogy a felére csökkentse az átlagos brit bevásárlókosár környezeti hatását, 2025-ig pedig 300 százalékkal növelné a növényi alapú húsalternatívák forgalmát.