A fekete kontinensen hódít a Pápai

Új piacokat épített ki termékeinek a Pápai Hús Kft., amely egyedüli magyar beszállítóként megkezdi a termelést és a szállítást a Dél-afrikai Köztársaságba – tájékoztatott Kovács László, a nagy múltú húsüzem ügyvezető igazgatója.

A pápai húsgyár vezetője emlékeztetett: az afrikai sertéspestis (ASP) tavalyi magyarországi megjelenésével életbe lépő korlátozások miatt jelentős mértékben visszaesett a cégük exportja 2018-ban, ami komoly nehézséget okozott a vállalatvezetés számára. Kovács László megjegyezte, teljesen új exportstratégiát kellett kiépíteniük annak érdekében, hogy pótolni tudják a kieső árbevételeiket.
– A kiemelkedő piacépítő munkánk eredményeként új termékstruktúrával új piacokat sikerült kiépíteni: az Agrárminisztérium, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium közbenjárására a napokban megérkezett exportengedély megszerzésével a Pápai Hús Kft. egyedüli magyar beszállítóként kezdi meg az elkövetkező napokban a termelést és a szállítást a Dél-afrikai Köztársaságba. A magas minőségű szeletelt bacon és sonkaféleségek meggyőzték a potenciális vevőket arról, hogy a cégünk termékeinek helye van az afrikai országban. Ennek köszönhetően egy hosszú távú, nagy volumenű és értékű együttműködés kialakítására nyílik lehetőség. Ez a kapcsolat, partnerség megalapozhatja egy stabil piacépítő projekt kialakítását – hangsúlyozta Kovács László.
A Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója hozzáfűzte, vállalatuk bővítette piacait a környező országokban, így Szlovákiában, Csehországban, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában, továbbá Kanadában is. Ennek eredményeként a 2018-as esztendőhöz képest várhatóan 60 százalékkal sikerül növelni a cég 2019-es exportárbevételét. – Az új exportpiaci növekedések, illetve a belföldi piacon történő bővülés idén várhatóan mintegy 18 milliárd forint árbevétel realizálását vetíti előre a vállalatunk számára. A cégvezetés jelentős mértékben átalakította a húsüzemünk termelési struktúráját, ezáltal pedig jelentős mértékben növelte a magasan feldolgozott termékek arányát: a Pápai Hús brandnek megfelelően a minőség került előtérbe – fogalmazott Kovács László.
Az ügyvezető igazgatótól megtudtuk azt is, hogy a Pápai Hús Kft. termelésének stabilitásához nagymértékben hozzájárul, hogy a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) egyik pályázatán közel kétmilliárd forint fejlesztési forráshoz jutottak. – A cégünk piaci növekedése és termelési stabilitása jelentősen elősegíti, hogy 2019-ben eredményes gazdálkodást folytassunk – mutatott rá Kovács László.

Kovács László kiemelte, a korábbi hagyományokhoz kapcsolódóan az export a jelenlegi időszakban is jelentősen segíti a Pápai Hús Kft. újjászervezését