A magyar termelők kiváló minőségű pezsgőket kínálnak az itthoni és nemzetközi piacokon egyaránt, a fogyasztói igények pedig azt eredményezték, hogy egyre több borászat indult el a buborékok irányába is, az eredményeket pedig egyre több nemzetközi díj is jól jelzi. Az agrártárca szerint mára már elmondható, reneszánszát éli a magyar pezsgő, mert csaknem 200 borászat állít elő ilyen italt. Ezek nagy részét a Felső-Pannon és a Duna borrégió fedik le. A Magyarországon előállított borok öt százalékából lesz pezsgő. Ez 140-160 ezer hektolitert jelent évente.
Az utóbbi időben a magyar pezsgőimport nőtt, ami az ital iránti növekvő hazai keresletet is jelzi. A magyar pezsgőexport legnagyobb piacai Kanada, Románia, Észtország, Svédország és Lettország. Az idei év bort és pezsgőt népszerűsítő kampányai már a nemzeti bormarketing stratégia végrehajtása keretében indultak el.
A dokumentum nemcsak marketingkommunikációval foglalkozik, hanem edukációs, gasztronómiai és turisztikai feladatok is megtalálhatóak benne.