– A gazdák nem elég tőkeerősek ahhoz, hogy az alternatív tojótyúktartásra álljanak át, a váltás rövid időn belül hatalmas befektetést igényelne, hiszen a magyar termelés 90 százaléka ketreces tartásból származik – nyilatkozta a Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének alelnöke. Pákozd Gergely kifogásolta, hogy semmilyen szakmai egyeztetés nem történt az áruházláncok bejelentése előtt, miszerint rövid időn belül beszüntetik a ketreces tartásból származó tojások árusítását. Döntésüket azzal magyarázták, hogy a szabadtartás fenntarthatóbb, kevésbé terheli a környezetet, azonban erről még mindig folynak viták, nem csak a tojáságazatban, de az egész mezőgazdaságban – tette hozzá az alelnök.
Kérdésesek az úgynevezett alternatív termelési módok, hiszen így a tojótyúkoknak nagyobb területre és több takarmányra van szükségük, vagyis az energiafelhasználás is jóval magasabb lesz – fűzte hozzá. Érthetetlennek tartják az állatjóléti indokokat is, mivel az Európai Unióban nagyon szigorúak a szabályok, és 2012-ben le kellett cserélni a tojótyúk-technológiát, éppen az állattartási körülmények javítása érdekében – jegyezte meg Pákozd Gergely.
Nálunk a tyúkok ketrecben vannak


2019. május 22. A gazdáknak nincs pénzük arra, hogy alternatív tojótyúktartásra álljanak át
Ezek a világ legerősebb hadiipari cégei: máris látszik, hogy jön föl Európa is
Az amerikai cégekkel még minidig csak Kína tudja felvenni a versenyt.
Fegyencekkel, és a rendszer ellenségeivel pótolják a kieső munkaerőt Oroszországban
Emberjogi aktivisták szerint az elítéltek a rabszolgamunkához hasonló helyzetben vannak.
Fordulat történt, újra viszik az agrárgépeket, váratlan tényező segített be: a klímaváltozás
Szűkülő időablakba szorulnak a növénytermesztési munkák.
Újabb rémítő drónincidens: Románia felküldte az F-16-osokat
Riasztották a lakosságot is.
Drónincidens után: a NATO Lengyelországba, Moszkva északra küldött harci gépeket
Pezseg az európai légtér a szerdai lengyelországi drónincidens után.
Pride: elpárolognak a szponzorok, de mi ennek az oka?
Már nem költenek annyit a nagyvállalatok a Pride-hónapra.