Megnyílt Dél-kelet Ázsia egyik legnagyobb és legjelentősebb élelmiszeripari vására – közölte Facebook oldalán az Agrármarketing Centrum.
A Food & Hotel Asia szakkiállítás idén 23. alkalommal kerül megrendezésre Szingapúrban, ahol a fejlett üzleti infrastruktúra és környezet is elősegítheti az eredményesebb üzletkötéseket.
Az AMC közösségi standján 2023-ban a tavalyival azonos helyen, 60 négyzetméteren biztosít lehetőséget 8 hazai cégnek, valamint a Hungarian Food Business Programnak, hogy bemutatkozzanak és olyan nemzetközi kapcsolatokat építsenek ki, amelyek elősegíthetik a hazai élelmiszeripar további fejlődését.
Az eseményen idén negyvenöt ország 1350 kiállítója vesz részt, a szakmai látogatók száma várhatóan meghaladja a negyvenezer főt. A kiállításon most először várható jelentős számú importőr érkezése Kínából, az ún. hosted buyer program keretében pedig 192 meghívott beszerző várható többek között Indiából, a Fülöp-szigetekről, Ausztráliából, Japánból, Thaiföldről, Indonéziából. A rendezvénnyel párhuzamosan tartják a ProWine Asia Nemzetközi Bor és Szeszesital Szakkiállítást is.
Az AMC standján résztvevő nyolc kiállító többek között a superfood-ként is emlegetett bodza készítményekkel, mézekkel, illetve a régióban igen népszerű mangalicahús termékekkel várja a szakmai érdeklődőket, beszerzőket. A mangalica térségbéli sikertörténetét fémjelzi az is, hogy a világ egyik legdrágább, prémium hústermékeket forgalmazó hentesüzlete, a szingapúri Huber’s butchery is nemrégiben felvette kínálatába a magyar mangalicát.
A közösségi standon a potenciális importőrök megismerkedhetnek az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési stratégiájával, a Hungarian Food Business Programmal is. A program központi eleme a Hungarian Food Business Catalogue elnevezésű online kiadvány, amelyben jelenleg mintegy százhatvan hazai cég, több mint kétezer kivitelre szánt termékkel szerepel.
Szingapúr fontos nemzetközi találkozóhely az exportképes vállalatok és vállalkozások számára, hiszen elosztó központként is funkcionál a régió többi állama felé. Az ázsiai városállamban gyakorlatilag nincs mezőgazdasági tevékenység a kevés rendelkezésre álló földterület miatt, így élelmiszerei csaknem 90 százalékát importálja. Szingapúrban mindössze néhány hektáron zajlik gazdálkodás, úgynevezett vertikális farmok formájában. Ez azt jelenti, hogy melegházas kultúrában több emeleten termesztenek elsősorban leveles zöldségeket, salátákat. Ily módon meglehetősen hatékonyan tudnak ilyen kis területen bizonyos zöldségféléket előállítani, de kétségtelen, hogy jelentős import nélkül nem tudnák a városállam ellátását biztosítani. Az FHA-n való részvétel tehát óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára, nem csak Szingapúr felvevőpiaca, de a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is.