Az Illinoisi Egyetem tanulmánya szerint az 2050-ig valószínűleg csökkenni fog az az etanoltermelés az Egyesült Államokban, mivel egyre több amerikai vásárol elektromos járművet, ami a benzinhasználat visszafogásához, és a kukorica árának esetleges eséséhez vezet – írja a World-grain. Az egyetem diákja, Shahadat Hossain diák által jegyzett kutatási leírása szerint az etanoltermelés előre jelzett csökkenése körülbelül 4 százalékkal csökkenti a kukorica árát. A kutatók megjegyezték, hogy az árelőrejelzés azt feltételezi, hogy a kukoricatermelés és az egyéb felhasználások továbbra is a jelenlegi trendeket követik, és nem veszik figyelembe a kukorica olyan új felhasználási lehetőségeinek kifejlesztését, amelyek ellensúlyozhatnák az árcsökkenést.
Az Amerikai Egyesült Államok Energia Információs Hivatala (EIA) előrejelzése szerint az akkumulátoros elektromos és vízi járművek által értékesített új járművek részesedése a 2021-es 8-ról 2050-re 21 százalékra nő. A tanulmány megállapította, hogy az Egyesült Államok benzinhasználata várhatóan 4,5 százalékkal csökken 2023 és 2037 között.
A benzinhasználat 2037-ben a 2021-es szintnél alacsonyabb lesz, annak ellenére, hogy nő a népesség, amely pedig egyébként növeli a közlekedés iránti keresletet – áll a jelentésben, amely szerint csak 2037 után várható az amerikai benzin-felhasználás növekedése, mivel a lakosság növekedése ellensúlyozza az egy főre jutó benzinhasználat csökkenését.
A tanulmány megállapította, hogy az etanol jelenleg az Egyesült Államok benzinellátásának körülbelül 10 százalékát teszi ki. Az Egyesült Államok kukoricatermelésének több mint egyharmadát etanol előállítására használják fel, amely a második legnagyobb kukorica felhasználási kategória a takarmány és a maradék felhasználás után.
A tanulmány szerint a megnövekedett etanolexport és a kukorica dextrózból textíliák, polimerek, pigmentek, kozmetikumok és egyéb termékek előállításához szükséges precíziós fermentációs technológiákba való közelmúltbeli beruházások segíthetnek ellensúlyozni a hazai etanoltermelés visszaesését.
Az ilyen típusú kukoricafelhasználás változásai több mint tompíthatják az alacsonyabb benzinhasználathoz kapcsolódó, hosszú távú negatív kukoricakeresleti sokkot – áll a jelentésben.