Az ülésen Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK – Copa-Cogeca tag) elnöke is felszólalt és hangsúlyozta, hogy Magyarország számára elfogadhatatlan, hogy a KAP költségvetését a Bizottság reál értéken mintegy 15%-kal csökkentené, miközben a gazdákkal szemben támasztott követelmények tovább szigorodnának. A jelenlegi költségvetési szint megtartása, illetve egy jól átgondolt agrárpolitikai keret kialakítása fontosabb, mint a Bizottság által jelenleg szorgalmazott gyors döntés hozatal.
Az elnök felszólalásában elmondta továbbá, hogy a NAK az európai termelők versenyfeltételeit közelítő úgynevezett külső kiegyenlítést támogatja, de csak abban az esetben, ha ezt az átlagon felüli támogatásszinttel rendelkező országok finanszírozzák. A köztestület a capping és degresszió bevezetését csak az alaptámogatások esetében tartja elfogadhatónak, a termeléshez kötött támogatások esetében nem.
Ezen túl, a mindkét támogatási pillért, így a közvetlen támogatásokat is lefedő KAP Stratégiai Terv készítésének szükségességével kapcsolatban Győrffy Balázs jelezte: ha a Bizottság késlekedne a stratégiai tervek elfogadásával, az veszélyeztetheti a terület alapú támogatások időben történő kifizetését, a stratégiai tervek jóváhagyási folyamata ezért mindenképp átgondolandó.
Az elnökségi ülésen megvitatott közös állásfoglalást az uniós költségvetés-tervezet és a KAP jogalkotási javaslatok kiadása óta hosszas egyeztetés előzte meg, melynek során a NAK is aktívan hozzájárult a hamarosan elkészülő úgynevezett „pozíciós papírhoz”. A dokumentum célja a témában a végső döntést meghozni hivatott Európai Tanács és Európai Parlament számára az európai mezőgazdasági termelők és szövetkezetek véleményének az eljuttatása.
Közös fellépés az uniós agrártámogatások csökkentése ellen
Európa legkorszerűbb flottája születik, ezer új buszt állít munkába a Volán – és a magyarok még egy okból örülhetnek
A nagyszabású fejlesztés után a Volán-flotta válik Közép-Európa legfiatalabb és legkorszerűbb közúti közszolgáltatójává – túlnyomórészt magyar gyártású járművekkel.
Nyíltan elmondták a magyar cégek: ez okozza a gazdaság megtorpanását
A magyar gazdaság érzékeny, kitett a földrajzi pozíciója által. A magyar vállalkozások ötödik éve élnek a nemzetközi bizonytalanságban.
Megnéztük, honnan érkezik a gázturbinák királya: így épít Európára az olasz Ansaldo technológiája – a Tiszai Erőmű is bevásárolt
A berendezések a hazai energiatermelés közel ötödét biztosíthatják a következő évtizedekben.
Ezzel igencsak jól járhat Magyarország is: konzervatív rocker nő lehet Japán következő miniszterelnöke – nem csak az adókedvezményekben értünk egyet
A jövő gazdasági együttműködése így túlmutathat a hagyományos kereskedelmi csatornákon.
Áthasítják a Kárpátokat – nagy fába vágják fejszéjüket a románok
Az A8-as autópálya legnehezebb, a székelyföldi Gyergyóditró és a moldvai Gerinces (Grinties) közötti hegyvidéki szakasza harmincnyolc kilométer hosszú.
Szijjártó Péter elárulta, mennyi orosz olajra számítunk – ez nem politikai kérdés
Szijjártó Péter szerint Magyarország 2025 végéig várhatóan 5-5,5 millió tonnát kap, és jövőre is várja az orosz olajat.