Kartonpapírra festett zöldség-gyümölcs „kínálat” Angliában

A zöldség-gyümölcs szektort is elérte az angliai munkaerőhiány: sem a termést leszedő, sem a feldolgozáskor azok csomagolását végző munkásokat nem találni. A zöldséghiány az összes kiskereskedelmi láncban jellemző.

Angliában több szupermarket pultjain is kartonpapírra nyomtatott zöldségek és gyümölcsök jelentek meg az igazi termékek helyett – írta a honlapján és közölt erről fotót a FruitVeB. Ennek legfőbb oka a munkaerőhiány. Tehergépjármű-vezetőkből már több hónapja annyira kevés van, hogy a kormány komolyan fontolgatja a hadsereg állományának ideiglenes „kölcsönbe adását”, de a legfrissebb hírek szerint a gazdaságokban nincs elég szedő, a feldolgozóüzemekben pedig a csomagolási munkákra nem találnak embert.

Korábban probléma volt az is, hogy a kikötőkbe nem érkezett elegendő áru a tengeri szállítások drágulása és a hajók feltorlódása miatt – ez megoldódni látszik, viszont arra már nincs ember, hogy a bejövő termékeket elszállítsák a boltok polcaira.

A Guardian beszámolója szerint a zöldséghiány nem csak egy adott láncot érint,

zöldségek és gyümölcsök rányomtatott képeivel jelentek meg kartondobozok a Tesco és a Sainsbury’s pultjain több városban is.

A hagyományos, nagy alapterületű szupermarketek, főleg a Tesco, az Asda és a Sainsbury’s, ahol körülbelül 40 ezer féle terméket kínáltak a vásárlóknak, az utóbbi pár hónapban erőteljesen szűkíteni kezdte a kiállított termékek körét annak érdekében, hogy hatékonyságot növeljen, és erős árcsökkentéssel vehesse fel a harcot a kisebb, hozzávetőlegesen 3 ezer féle terméket forgalmazó diszkontokkal szemben, mint amilyen az Aldi vagy a Lidl.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink