A szerelvény a fordulót Szolnoktól Szolnokig – beleértve a csehországi berakást és a romániai kirakást – a tavalyi évben megszokott 17 nap helyett 5 nap és 3 óra alatt teljesítette. Az eredményt új üzemeltetési koncepció alkalmazásával és intenzív vállalatközi koordinációval sikerült elérni. Ezzel a megoldással az RCH, valamint az RCC – RO a jövőben havi 10-11 vonatot közlekedtet ebben a viszonylatban.
Az előzményekhez tartozik, hogy az RCH és az RCC a kereskedelmi területre is kiterjesztette a már érvényben lévő műszaki bizalmi elv alkalmazását, amely intézkedés gyorsította a kürtösi határátmenetet.
Az RCH és az RCC – RO az irányvonatot Rajkától Vintu de Josig és vissza az ÖBB-Konszern interoperábilis mozdonyával továbbította, a határon csak mozdonyvezetőt kellett váltani. Az RCH pedig a fuvarhoz a rendelkezésre állás és a minőség javítása érdekében a korábban használt bérelt fuvareszközök helyett saját vasútintézeti kocsikat diszponált.
A megoldás lényegi eleme, hogy az RCH a szükséges 4 kocsikészleten felül Szolnokon egy ötödiket is tárol arra az esetre, ha egy esetleges kocsisérülés vagy műszaki hiba miatt szükségessé válik az azonnali pótlás. Az irányvonatok egyébként március óta a korábbinál nagyobb, 2120 tonna kiterheltséggel is közlekedhetnek, amennyiben Vectron mozdony is rendelkezésre áll.
Az Európa 12 országában működő Rail Cargo Carrier vállalatok arra törekednek, hogy ahol csak erre lehetőség van, az ATTI szerinti bizalmi elv alapján működjenek együtt partnereikkel.
Az RCC jelenleg már szolgáltatásainak 85%-ban ezt a megoldást alkalmazza.
Három országon átívelő, rekordidejű vonatforduló


2020. május 19. – A Rail Cargo Carrier – Romania (RCC – RO) és a Rail Cargo Hungaria (RCH) sikeres együttműködésével rekordidejű futásteljesítményt ért el az a tesztvonat, amely a csehországi Hodonin és a romániai Vintu de Jos között bonyolít fafuvarozást.
Megérkezett Oroszország hivatalos reakciója a NATO fegyverkezésére: ez halálos
A forrásokat kivonják a szövetség tagjainak társadalmi-gazdasági szférájából, illetve a globális fejlődésből – mondta Alekszandr Grusko, az Oroszországi Föderáció külügyminiszter-helyettese. Emlékeztetett, a 32 NATO-ország katonai kiadásainak összege együttesen meghaladta az 1400 milliárd dollárt, ami jóval több, mint a világ többi 163 országáé együttesen. Agymosás kell ehhez a Kreml szerint.
Steiner Attila: orosz import nélkül évi ezerhatszáz milliárd forintba kerülne a rezsicsökkentés
A megújulók mellett kell a gázalapú- és atomenergia is.
Egyre erősebb a forint: 400 alá csúszott az euró
Meglódította a magyar devizát az MNB adatközlése.
Kapu Tibor új üzenetet küldött az űrből – nemsokára dokkolnak a Nemzetközi Űrállomásra
Egy órával korábban, 11:30-kor fognak dokkolni az ISS-re.
Betette a kaput a magyar gazdaságnak a nemzetközi helyzet – így látja az MNB a jövőnket
Közzétette a Magyar Nemzeti Bank a júniusi inflációs jelentését, amelyek borúsabb képet festenek a magyar gazdaságról, mint pár hónapja.
Országszerte számos vasútállomást felújít a MÁV
Nagyszabású fejlesztési program indul.