Az MTI-hez szerdán eljuttatott reprezentatív felmérés több mint 500 ember megkérdezésével készült.
A közlemény idézi Benedek Esztert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, aki szerint az elmúlt évtizedben sikerült jelentősen megváltoztatni a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. Hozzátette, hogy ez idő alatt a kereskedelmi láncok hozzáállása is megváltozott a magyar árukhoz, és a cégek is egyre jobban felismerik, milyen előnyökkel jár annak feltüntetése, hogy a gyártmányuk magyar termék.
A kutatás adatai szerint a termékek hazai származásának beazonosításában a legnagyobb segítséget a magyar gyártó csomagoláson való megjelölése és a védjegy jelenti a vásárlóknak. Ezek számukra hatékonyabban igazolják az áru származását, mint egy ismert, adott esetben magyaros hangzású márkanév – fejtette ki az ügyvezető.
A felmérésből az is kiderült, hogy az eredetjelölő védjegyek közül kiemelkedően a Magyar Termék ismertsége volt a legnagyobb, 95,7 százalékos, emellett a Magyar Termék logót tartották a leghitelesebbnek is.
Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a megkérdezettek 60 százaléka még más hazaival szemben is hajlandó inkább a Magyar Termék védjegyeset választani, és akár 10 százalékkal többet fizetni érte. Leginkább a friss és tartós élelmiszerek, valamint a szépségápolási termékek esetében jellemző a magasabb felár elfogadása, a többi vizsgált kategóriában – mint a háztartási és vegyi termékek, ruházat és építőanyag – ez inkább 5 százalék körül alakul – derült ki a kutatásból.
Hajlandó többet fizetni a magyar vásárló a hazai védjegyes termékért egy felmérés szerint
2019. február 27. – Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja – derült ki az InnoFood Marketing Kft. által végzett felmérésből.
Ilyen még nem volt: szaunafalut építenek Magyarországon – az egyik legnépszerűbb fürdő a beruházó Decemberben lesz az első ütem átadója.
Huszonöt év után logót vált a világ egyik legnagyobb üdítőgyártója: megunta, hogy alig ismerik a többi márkáját Többlépcsős bevezetésre készülnek.
Kiszámolták, mennyi pénzt kell elkölteni ahhoz, hogy megálljon a felmelegedés a földön: mindenki kapaszkodjon meg Nem teljesíthető a kitűzött határidőig a nettó nulla globális kibocsátás.
Ezért éri meg bűnözni: az illegális vagyon 98 százalékát békén hagyják – de mostantól másképp lesz Új szabály jön.
Ezt már nem lehet kimagyarázni: itt a döntő bizonyíték a bevándorlás bukására – Belgium most szembesül vele A belga állástalanok túlnyomó része bevándorló.
Nemet mondott Ausztria a Ryanairnek, O'Leary azonnal bosszút állt: Ferihegyre menekítheti át a repülőgépeit – "Ott a kormány nem sarcol" Michael O’Leary csak nem hagy nyugtot az osztrák kormánynak.