Az MTI-hez szerdán eljuttatott reprezentatív felmérés több mint 500 ember megkérdezésével készült.
A közlemény idézi Benedek Esztert, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, aki szerint az elmúlt évtizedben sikerült jelentősen megváltoztatni a magyar termékek megítélését a fogyasztók körében. Hozzátette, hogy ez idő alatt a kereskedelmi láncok hozzáállása is megváltozott a magyar árukhoz, és a cégek is egyre jobban felismerik, milyen előnyökkel jár annak feltüntetése, hogy a gyártmányuk magyar termék.
A kutatás adatai szerint a termékek hazai származásának beazonosításában a legnagyobb segítséget a magyar gyártó csomagoláson való megjelölése és a védjegy jelenti a vásárlóknak. Ezek számukra hatékonyabban igazolják az áru származását, mint egy ismert, adott esetben magyaros hangzású márkanév – fejtette ki az ügyvezető.
A felmérésből az is kiderült, hogy az eredetjelölő védjegyek közül kiemelkedően a Magyar Termék ismertsége volt a legnagyobb, 95,7 százalékos, emellett a Magyar Termék logót tartották a leghitelesebbnek is.
Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a megkérdezettek 60 százaléka még más hazaival szemben is hajlandó inkább a Magyar Termék védjegyeset választani, és akár 10 százalékkal többet fizetni érte. Leginkább a friss és tartós élelmiszerek, valamint a szépségápolási termékek esetében jellemző a magasabb felár elfogadása, a többi vizsgált kategóriában – mint a háztartási és vegyi termékek, ruházat és építőanyag – ez inkább 5 százalék körül alakul – derült ki a kutatásból.
Hajlandó többet fizetni a magyar vásárló a hazai védjegyes termékért egy felmérés szerint


2019. február 27. – Két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó fizetni a hazaiért a külföldivel szemben, ha az eredetet védjegy igazolja – derült ki az InnoFood Marketing Kft. által végzett felmérésből.
Rendkívüli: az utolsó pillanatban döntés született Budapestről – de az egyik polgármester máris leleplezte, mi a trükk
Biztosat csak azért lehet mondani, mert győzelmi zene csenedült fel és taps tört ki.
Brüsszel nem zavartatja magát: megkezdte Ukrajna beolvasztását az EU-ba – máris megvan az egyik legfontosabb megállapodás
A megállapodás célja a kiegyensúlyozott piaci hozzáférés biztosítása.
Ha ezt a védjegyet látja a boltban, nyugodt lehet: biztosan magyar terméket vásárol
Már hatezer ilyen termék van a polcokon.
Végleges: kivonult az RTL az európai országból – most mindenki azt találgatja, mi lesz Magyarországgal
Az RTL újabb fontos európai országban adta el médiaportfólióját.
Magyarországot választotta a világhírű német cég: egy kisvárosban adták át az új központját
Bemutatták a tisztítástechnológia legújabb trendjeit is.
Családi pótlék: megkérdezték Gulyás Gergelytől, mikor emelik meg – a miniszter egyenes választ adott
A cél, hogy a családtámogatás elsősorban a munkavállalást ösztönözze.