A 12 millió lakosú Hszianból a napokban érkezett első 43 kocsiból álló konténerszerelvényt hetente újabbak követik: jelenleg is úton van két további vonat, egy harmadikat pedig ezekben a napokban állítanak össze a kínai városban. Ennek a járatnak jellegzetessége, hogy áruival több közép-európai ország ellátási láncát táplálja: a konténerek egy része a BILK termináli átrakást követően folytatja útját Bécsbe, Münchenbe, Milánóba, Romániába, Szerbiába és egyéb célállomásokra. A rakomány többek között a járvány megfékezéséhez szükséges egészségügyi és higiéniás eszközöket, gyógyászati, háztartás-elektronikai berendezéseket és ruházati termékeket tartalmazott.
Menetrendszerűen, bár ritkábban, kéthetente közlekedik a BILK-et a 8 millió lakosú Jinnan városával összekötő vonatrendszer is: ez a járat Mongólián, Oroszországon és Ukrajnán keresztül érkezik a magyar határra, Záhonyba (Eperjeske).
Kínából az Európai Unióba magyarországi úticéllal többek között a lengyel Malaszewicze állomáson is lépnek be konténervonatok, ebben az évben az RCO szervezésében eddig csaknem félszáz szerelvény érkezett. A heti két irányvonatban főleg a magyar piacra hoznak termékeket, de az RCT – BILK-ből sok konténer folytatja útját vasúton Olaszországba, Romániába, Törökországba.
A tengeri Selyemúton is jelentős a forgalomnövekedés: augusztus közepe óta a görög Pireuszból a tavaszi pandémiás helyzet miatti forgalmi visszaeséshez képest több, heti tíz irányvonat fuvarozza a konténereket a magyar piacra, valamint hazánkon keresztül a kelet-európai régióba. Idomeni kikötőjéből heti egy, a rijekai dokkból a korábbi három helyett augusztus óta már négy-öt, a szlovéniai Koperből pedig heti négy vonatpár hoz kínai és visz magyar áruval töltött konténereket. A törökországi Halkaliból az RCT – BILK és Sopron irányába konténerekkel és félpótkocsikkal rakott vonatok közlekednek.
A koronavírus negatív hatásait követő időszakban beindult kínai termelés és szállítás az április-augusztusi közötti időszakban 13%-os növekedést eredményezett az RCH ázsiai intermodális forgalmainak bázis volumenéhez képest, amely egyúttal az adriai kikötők szerepvállalásának átrendeződését is magával hozta. A Rail Cargo Hungaria az utóbbi időszakban megélénkült vasúti intermodális forgalom tendenciájának további erősödésére számít.
Fokozatosan élénkül a kínai vasúti konténerforgalom
2020. szeptember 29. – Menetrendszerű vasúti árufuvarozási összeköttetés jött létre a szárazföldi Selyemúton Magyarország és Kína között, valamint kétszámjegyű növekedést mutat a tengeri, a görög és egyes adriai kikötőkből a Rail Cargo Terminal – BILK-re indított intermodális forgalom is. A Rail Cargo Operator – Hungaria kezelésében és a Rail Cargo Hungaria üzemeltetésében közlekedő konténervonatok száma augusztusban már meghaladta a tavalyi év azonos időszakának volumenét, és szeptemberben tovább növekedett.
- Paks II. projekt: Felpörgött a munka (x)
Lendületet vett 2024-ben a Paks II. beruházás: gőzerővel folyik az építkezés, a terület-előkészítés befejezéséhez közeledik, küszöbön az első beton, készülnek az új erőmű nagyberendezései és azok az ipari csarnokok, amelyek kiszolgálják a létesítés további fázisait.
- Oroszország több száz jemenit toborzott az ukrajnai fronta
Sajtóhírek szeirnt az oroszok nem csak Észak-Koreából fogadtak zsoltosokat, hanem több másik orszából is. Az FT információi szerint, Oroszország több száz jemenit toborzott az ukrajnai harcra.
- Peking szabad kezet ad a helyi kádereknek, ha a gazdaságról van szó
Hónapok óta késik a beígért fiskális stimulus Kínában.
- Óriási a baj a magyar iparban: tömegével áll a fölös munkaerő a cégeknél, megjelent a kapun belüli munkanélküliség
Hiába rendkívül gyenge a feldolgozóipari vállalatok megrendelésállománya, továbbra sem küldik el a feleslegessé váló munkaerőt. A kérdés, hogy meddig.
- Ezek a filmek robbanthatnak kasszát decemberben: Azahriah, Demjén és hollywoodi folytatások érkeznek
Jön a karácsonyi filmdömping.
- Tőzsdére lép hétfőn a Gránit Bank, de a befektetőknek még várniuk kell
A részvényjegyzés részletei még nem ismertek.