Az Állatorvostudományi Egyetem kezdeményezésére 2021 októberében született meg Magyarország első Állatvédelmi Kódexe a tudományos élet képviselői, különböző kormányzati szervek, a civil szféra tagjai és önkéntes állatvédők támogatásával. A dokumentum célja, hogy egy egységes alapokon nyugvó, az állatvédelmet fókuszba helyező kezdeményezést hívjon életre. A dokumentumot az Agrárminisztérium részéről a Nemzeti Állatvédelmi Program megújításáért és végrehajtásáért felelős miniszteri biztos és 13 másik szervezet, többek között a Magyar Állatorvosi Kamara, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal írta alá elsőként, melyhez most a Lidl Magyarország is csatlakozott.
Az aláírás során Sótonyi Péter, az Állatorvostudományi Egyetem rektora elmondta, hogy
az egyetem nagyon fontosnak tartja annak hangsúlyozását, hogy az állatvédelem – bár magában foglalja azt – túlmutat a társállatok jóllétén, és kiemelt feladata a gazdasági haszonállatok megfelelő körülményeinek biztosítása is.
A rektor hozzátette: „az Állatvédelmi Kódex közösségében szívesen látják az élelmiszerlánc minden olyan szereplőjét, amely az állatokról felelősen gondolkodik, így üdvözli a Lidl Magyarország csatlakozását.”
Az áruházlánc közleménye szerint a Lidl Magyarország számos gyakorlata járul hozzá az állatvédelemhez, termékkínálata kialakításakor törekszik az állatjóléti elvek szem előtt tartására. Ezt mutatja többek között a vállalat fenntartható halászat és akvakultúra melletti elköteleződése is, aminek eredményeképpen egyre több terméket szerez be MSC vagy ASC tanúsítással. A halászati módszerekre és állományokra vonatkozó célkitűzéseit állásfoglalásban is rögzítette. Választékában ezenfelül a mélyalmos tojás mellett bio gazdálkodásból származó tojás is megtalálható, ezzel biztosítva az alternatív tartásmódokból származó termékeket a vásárlók számára.
A Lidl Magyarország kiáll a felelős állattartás ügye mellett is: 2016-ban indította el Telitálka kezdeményezését, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel segíthessen a nehéz sorsú állatokon. Az évről-évre megújuló kampány eredményeképpen az elmúlt években vásárlói összefogással a Budaörsi Állatmenhelyet, a NOÉ Állatotthont és a REX Kutyaotthont közel 60 tonna minőségi állateledellel támogatta.