Egy évvel ezelőtt nem gondolhattuk, hogy idén még mindig arról kell beszélni, mikor lesz már vége a háborúnak, és az is igaz, hogy ilyen mértékű inflációra sem gondoltak – mondta a 17. Coop Rallyt beharangozó sajtótájékoztatón Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. A rally célja azonban a kiírásakor megfogalmazotthoz képest változatlan: a magyar élelmiszeripar támogatása, hiszen magyar vállalkozásként a Coopnál is tudják, mit jelent az, hogy magyar élelmiszereket forgalmaznak, amelyek magyar gazdálkodók által megtermelt alapanyagokból készülnek. A hazai élelmiszerek aránya a Coop üzleteiben meghaladja a 85 százalékot. A Coop boltjai több mint 1400 településen vannak jelen 2200 üzlettel és napi több mint egymillió vásárlót szolgálnak ki – tette hozzá.
A COOP csoport árbevétele tavaly 748 milliárd forint volt, 400 kis-, közepes és nagyvállalkozás tartozik hozzá, az elmúlt öt évben pedig 19 százalékos árbevétel-növekedést ért el. Ehhez folyamatosan fejlesztenek, a franchise-tagok évente összesen több milliárd forintot költenek modernizációra.
Pekó László külön kiemelte a Coop Magyar Falu Programban való részvételét, amelynek eredményeként 2021-től eddig 7 milliárd forint támogatást nyertek el, 461 üzletükben hajtottak végre fejlesztéseket 5 milliárd forint önerőt is megmozgatva.
Ennek köszönhetően 2100 dolgozó munkája maradhatott meg, és további 368 új munkahelyet teremtettek.
A Coop boltjaiban 91 településen elérhető kispostai szolgáltatás is, 9 helyszínen pedig nem vényköteles gyógyszereket is forgalmaznak. A szélesebb választékot, köztük egészségtudatos termékeket forgalmazó Coop Szuper Plusz boltkategóriába pedig már 48 üzletük tartozik – tette hozzá.
Az infláció arra csábíthatta a kereskedőket, hogy importtermékekkel töltsék fel kínálatukat, de a Coop képes volt ennek ellenállni, ezzel is jelezve, hogy segíti a magyar élelmiszeripart
– emelte ki beszédében Nobilis Márton, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára. Mint hozzátette: „nyerésre állunk az inflációval szemben, amely év végére egy számjegyűvé mérséklődhet”. A Coop erényeként említette meg azt is, hogy haladt a korral, és sok helyen szolgáltatóként is jelent van – utalt a lánc üzleteiben több helyen elérhető postai szolgáltatásra és a vény nélküli gyógyszerek megvásárlási lehetőségére.
A hazai agrárirányítás számára komoly feladatot jelent az élelmiszeripar megújítása. Ennek megvalósítása érdekében – más, az élelmiszeriparban sikeres országok tapasztalataiból is okulva – az olyan, elsősorban a nagyvállalatok fejlesztésére fókuszálnak, amelyek itthon termelt alapanyagra építik a termelésüket, és integrációt építenek ki. Ezáltal a nekik nyújtott támogatás széles körben hasznosul. Az agrártárca ezért hozta létre az élelmiszeripar kiemelt szereplőinek fejlesztési stratégiáira fókuszáló Élelmiszeripar Bajnokai Programot. Mint mondta,
A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot (MOB), 2021-től stratégiai partnerként. A magyar olimpiai csapat felkészülését segítő 27 éves együttműködés eddigi eredménye, hogy azóta Magyarország a nyári olimpiákon 118, a téli játékokon pedig 2-2 arany-, illetve bronzérmet szerzett – mondta el Fábián László, a MOB főtitkára. A gödöllői központú Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel tavaly kötöttek együttműködési megállapodást, amelynek célja az élelmiszer-gazdaság támogatása és a szakember-utánpótlás biztosítása.
A 17. Coop Rally útvonala:
2023. szeptember 13.
Törley Pezsgőpincészet Kft, Budapest–Gyermelyi Zrt., Gyermely–Sága Foods Zrt., Sárvár–Sole-Mizo Zrt., Marcali
2023. szeptember 14.
Alföldi Tej Kft., Székesfehérvár–CO-OP Star Zrt. Coop Szuper Plusz üzlet, Várpalota–Mecsek Füszért Zrt. logisztikai központ, Veszprém–Polus Sütő Kft., Ajka