Az Unilever Plc eladásainak növekedése felgyorsul, ahogy Hein Schumacher vezérigazgató fordulatot hajt végre a fogyasztási cikkeket gyártó vállalatnál – közölte a Bloomberg hírügynökség.
A társaság árbevétele 4,5%-kal nőtt a harmadik negyedévben, ami felülmúlta az elemzők által várt 4,3%-os értéket – közölte csütörtökön a szappan- és leveskockagyártó. A fogyasztók ismét többet vásárolnak a márkáiból, a mennyiségek már a negyedik egymást követő negyedévben nőttek – tette hozzá.
Az Unilever éppen egy átszervezés közepén van, amely magában foglalja a fagylaltüzletág kiválását vagy eladását, valamint egy költségcsökkentési kezdeményezést, amelynek keretében 7500 munkahelyet szüntetnek meg világszerte. A vállalat közölte, hogy a jégkrém üzletág szétválasztása, amely a negyedévben a leggyorsabban növekvő üzletág volt, továbbra is a tervek szerint halad, és a szétválás várhatóan a jövő év végéig befejeződik.
Az Unilever megismételte éves célkitűzését, amely szerint a bázisértékesítés 3-5% közötti növekedést kíván elérni, amelynek nagy része a volumenből származik. A teljes évre vonatkozó működési árrés várhatóan legalább 18% lesz.
Az Unilever teljesítményének megverése „eseménytelen” volt, de ez önmagában „annak bizonyítéka, hogy az Unilever milyen mértékben rehabilitálódott” – mondta James Edwardes Jones, az RBC elemzője jegyzetében.