Nyár óta jelentős változás következett be az italgyártók életében – mondta Kósa László a Kereskedelmi Törvény módosításának kezdeményezője. Az Egyesült Államokban például a kisüzemi sörfőzdék már megvívták a harcot a nagy gyártókkal az elmúlt 50 évben, ott a kézműves sörfőzdék mára a teljes sörpiac 15-20 százalékát teszik ki. Hazánkban ez a küzdelem most kezdődik – tette hozzá.
A kézműves sörfőzdék és üdítőital gyártók beleteszik a munkát, a tudást annak érdekében, hogy kitűnő minőségű terméket állítsanak elő. A hazai kézműves sörfogyasztással ezt a munkát is támogatjuk. Hangsúlyozta, a fogyasztók választásának megkönnyítése érdekében fel kellene tüntetni, hogy mely sör nagyipari, melyik kézműves, hogy a fogyasztó számára egyértelmű legyen milyen sört fogyaszt. A hazai kézműves sörfogyasztással ezt a munkát is támogatjuk.
Gyenge Zsolt, a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesületének elnöke szerint, már látszik a kisüzemi sörfőzdék némi forgalomnövekedése a kereskedelmi törvény módosítása nyomán, az átütő változásra azonban még várniuk kell.
Giczi Gergely, az OMÉK-ot szervező Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese beszédében kiemelte, hogy az agráriumban kiemelten fontos a magyar kis- és középvállalkozások támogatása, marketingeszközökkel való segítése, így a kézműves sörök számára is kiváló lehetőség a kiállítás.
Fotó: Földi Attila