Egykor szinte minden falusi háznál tartottak mangalicát, ám az 1990-es évekre a göndör szőrű sertés egyedszáma drámaian lecsökkent, az állomány a kihalás szélére került. A szakemberek gondos munkájának köszönhetően sikerült a megmaradt létszámot összegyűjteni és újra tenyésztésbe vonni, amellyel a mangalica elindult világhódító útjára és ma már nem csak hazánkban, de világszerte az ínyencek egyik kedvence lett.
„A mangalicahús nagyon gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban, antioxidánsokban és B-vitamin tartalma is jelentős” –hívta fel a figyelmet a sertésféle egészséges mivoltára Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A szakember hozzátette: a kampány során összesen 27 napon keresztül, 9 üzletben kóstoltatnak mangalica termékeket Budapesten, és hét vidéki városban.
„Ezen kívül médiakampánnyal is felhívjuk a figyelmet a mangalicára, print és online felületeken, rádióreklámokkal, valamint egy vírusvideóval, amelyben egy 1698-ból származó receptet gondoltak újra és készítettek el modern köntösben” – osztott meg egy érdekességet Giczi Gergely. Az ügyvezető-helyettes hozzátette: a kampány influencere mangalicás receptvideókat is készít majd a promóciós időszakban.
A Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete 2019-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Az egyesület tagjainak száma 200-220 között mozog, akik eredetigazolt és hitelesített mangalica állománnyal rendelkeznek. Az Egyesület elnöke, Tóth Péter beszédében hangsúlyozta: a mangalica sertés egy különleges, ehető nemzeti kincs. Fennmaradásához létfontosságú, hogy minél több mangalicahúst és terméket értékesítsenek, hiszen ezzel azokat a tenyésztőiket támogatják, akik nemcsak magát a fajtát, hanem a családi gazdálkodási életformát is fenntartják.
A szakember szerint a jelenlegi kampány nagyban segíti a belföldi mangalica piaci jelenlétet, ezzel több évtizedes hiányt pótol, és eléri, hogy a korábban csak export piacokon kapható mangalica húsfélék és prémium termékek a tudatos magyar fogyasztókhoz is egyre könnyebben jussanak el.
„A mangalica sertés léte mindig attól függött, hogy volt-e rá kereslet, eljutott-e az áru a vevőkhöz. Így van ez most is, ezért is tartjuk kiemelt fontosságúnak, hogy a kormány, a tenyésztők és a kereskedők együtt lépnek fel a belföldi mangalica ellátás élénkítéséért. Aki mangalica terméket vásárol, az nem csak egy különlegesen finom húst vásárol, hanem hozzájárul hazánk egyedüli és mára világhíres őshonos sertésfajtája és az ahhoz kötődő egész termelési rendszer megőrzéséhez is” – emelte ki Tóth Péter.
A mangalicahúsról és a kampányról további információkat találhatnak az Agrármarketing Centrum honlapján, a oldalon. A kampány videója itt van.
Egyél jót!
2019. április 2. – Idén először népszerűsíti önálló kampánnyal a mangalicahús fogyasztását az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete. Az „Egyél jót! – A mangalicahús különleges” szlogen alatt futó kampány célja, hogy felhívják a figyelmet védett őshonos sertésfajtánk különleges ízvilágára, beltartalmi értékeire és az egészséges táplálkozásban betöltött szerepére.
- Egy közel háromszázmilliós ország mondott nemet az iPhone-ra
Az Apple-nek először gigaberuházást kell végrehajtania.
- Az MBH is bevezeti az új otthonteremtési konstrukciókat
A tervek szerint 2025. április 1. és 2025. október 31. között lesznek elérhetőek.
- Az oroszok az új szuperrakétával és drónokkal is támadják Ukrajnát
Szumi városát súlyos dróntámadás érte reggel.
- Begyújtották a rakétákat a magyar részvények, a forint erősödik a béradatra
Az extraadók kivezetése, illetve mérséklése lendületet adott péntek reggel a hazai részvényeknek. A forintnak a szeptemberi béradat tett jót.
- A vártnál is rosszabbul teljesít a német gazdaság
Fele a növekedés a becsültnek.
- Ez vár jövőre a magyar nyugdíjasokra
A hazai nyugdíjkassza továbbra is a legnagyobb kiadási tétel a központi költségvetésben.