A JBS szerint az emberek nem hajlandók fizetni a fenntartható élelmiszerekért

A fogyasztók nem hajlandók felárat fizetni a szigorúbb környezetvédelmi előírások szerint előállított élelmiszerekért, ami kihívást jelent a termelők számára – állítja a világ legnagyobb húsipari vállalatának felsővezetője.

„Nem feltételezhetjük, hogy a fogyasztó fizeti ezt a számlát” – mondta Gilberto Tomazoni, a JBS SA vezérigazgatója a G-20 csoport globális üzleti fórumán. „Növelnünk kell a termelékenységet, hogy csökkentsük az élelmiszerek költségeit és hozzáférhetőbbé tegyük.”

Az élelmiszergyártókra egyre nagyobb nyomás nehezedett, hogy csökkentsék az éghajlatváltozáshoz való hozzájárulásukat az erdőirtás és a szintetikus nitrogénműtrágyák használatának csökkentésével. Az éghajlatváltozással foglalkozó kormányközi testület szerint a mezőgazdaság a globális szén-dioxid-kibocsátás több mint egyötödéért felelős.

Az élelmiszeriparnak 2030-ig évente 350 milliárd dollárra lesz szüksége a fenntarthatóbb gyakorlatok átvételének finanszírozására, és olyan rendszert kell létrehozni, amely biztosítja, hogy a gazdálkodók megkapják a „környezetvédelmi szolgáltatásaikért” – mondta Tomazoni.

Kicsóda Gilberto Tomazoni?
Posztgraduális menedzsment szakon lett gépészmérnők, nagy tapasztalattal és ismeretekkel rendelkezik az élelmiszeriparban. 27 évig dolgozott a Sadiánál, ahol gyakornokként kezdte és vezérigazgató lett. Három évig a Bunge Alimentos alelnökeként dolgozott, irányította az élelmiszer- és alapanyag-üzletágat, valamint Dél- és Közép-Amerika ügyvezető igazgatója. A JBS-hez a baromfi üzletág globális elnökeként csatlakozott. Vezérigazgatóként vezényelte le a Seara Alimentos megalakítását. 2015-ben elvállalta a globális műveletek elnöki posztját, 2017-ben pedig a JBS globális vezérigazgatója lett. 2018 decemberében globális vezérigazgatóvá nevezték ki. 2013 óta a Pilgrim´s Pride Corporation igazgatóságának elnöke. Ezenkívül a Fundação Dom Cabral (FDC) Nemzetközi Tanácsadó Testületének tagja.

 

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink