Békéscsaba főterén 2016 óta szervezik meg a Megyenapot, amelynek a visszajelzések alapján a kistermelői piac és a kézműves vásár a legnépszerűbb eleme. A rendezvényen kívüli időszakban, még a koronavírus-járvány alatt is tapasztalták, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a hagyományos módon előállított, feldolgozott élelmiszerek, kézműves termékek iránt – mondta Zalai Mihály, a megyei önkormányzat elnöke.
Ezért döntöttek úgy, hogy a Megyenapokon kívül is segítik a helyi kistermelőket, amihez a megyei önkormányzat 730 millió forintot nyert el a Terület- és településfejlesztési operatív program (Top) egy pályázatán, amelynek fő célja a megyei értékek megismertetése volt.
A Viharsarok Termék brandet a székelyföldi Hargita testvérmegye Székely termék védjegye alapján próbálták kialakítani. „Olyan brandet szerettünk volna kidolgozni, amely azonnal felismerhetővé teszi a termelőt és a termékeit; amely bizalmat ébreszt; illetve amely jelzi, a cikkek hagyományos módon, megbízható alapanyagokból, az elődök tudását felhasználva készültek” – mondta Zalai Mihály.
A tizenöt, védjegy használatára jogosult termelő között van, aki saját termelésű alapanyagokból lekvárokkal, dzsemekkel, savanyúságokat készít; méhész; tökmagolaj-, hat- és nyolctojásos házi tészta gyártó. De használhatja a logót a Békési Húsmanufaktúra, a Békési Pálinka Zrt., Rácz Ágnes, aki fürjeket tenyészt és a tojásokból készít egyedi termékeket, pecsenyecsirke-tenyésztő, kosárfonó, karikásostor-készítő, vagy mások mellett a békési Csapó Pékség.