Ezek a járművek gyakran a közutakat is igénybe veszik, főleg a vidéki, kisebb falvak közötti alsóbbrendű utakat.
A szóvivő kiemelte, akkor hajthatnak fel a közútra, ha a jelzőtábla nem tiltja, vagy ha tiltja, de a mezőgazdasági területet másként nem lehet megközelíteni. A jogszabály szerint ezek a gépek a tilalom ellenére behajthatnak, ha a munkához vezető út más megközelítéssel legalább 50 százalékkal hosszabb, illetve ha a behajtás a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti, valamint a forgalmat nem akadályozza. Ha a főútvonal elkerülhetetlen a munkaterülethez, akkor azon a mezőgazdasági járműveknek óvatosan kell közlekedni.
A KRESZ arról is rendelkezik, hogy a földútról a szilárd burkolatú útra való ráhajtás előtt a járműről a sarat el kell távolítani. Ha nem takarítják le, veszélyes lehet: például, ha az úton egy sofőr hirtelen akarja kikerülni a sarat, vagy ráhajt, így lesodródhat az útról. Ha esik az eső, a sáros aszfalt csúszik, ami szintén balesetveszélyes.
A jogszabály előírja, a járművön működnie kell helyzetjelzőnek, tompított és országúti fényszórónak, féklámpának és irányjelzőnek. Ha a vonógép lámpáit a vontatmány eltakarja, a jármű kivilágításáról a sofőrnek gondoskodnia kell. A világító berendezések működése, tisztán tartása szintén a járművezető felelőssége, amit elindulás előtt ellenőrizni kell.
Aradi Virág kiemelte, a közlekedők számítsanak arra, hogy a lassabban haladó mezőgazdasági gépek mögött feltorlódhat a forgalom. -Ha ilyen járművel találkoznak, azt a sofőrök lassan és fokozott figyelemmel közelítsék meg. Csak akkor kezdjék meg az előzést, ha jól belátható a manőver biztonságos befejezéséhez a távolság! A mezőgazdasági járművek előzésénél a biztonságért nagyobb oldaltávolságot célszerű tartani – fogalmazott a szóvivő.