A sikeres bormarketinghez hatékony kommunikációra és szigorú szabályozásra, valamint a magyar bor márkaépítését és a piacra jutás lehetőségeit ésszerűen bővítő nemzetstratégiára van szükség – fogalmazott köszöntőjében Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke.
Gál Péter, az Agrárminisztérium piacszervezési főosztályának vezetője hangsúlyozta: az Agrárminisztérium célja a 2016-ban elfogadott szőlő-bor ágazati stratégia végrehajtása, jól pozícionált közösségi márkákkal értéknövekedés elérése az exportpiacokon, és az adminisztratív terhek további csökkentése.
Kitért rá: a szőlő-bor ágazat több mint negyvenezer embernek nyújt megélhetést Magyarországon. A tavaly megtermelt szőlőből több mint hárommillió hektoliter bor készült, jelentősen több, mint az elmúlt években.
A borrendek tagjai mások mellett a térségi borászok, szőlészek, vendéglátó szakemberek és üzletemberek; a több mint negyven önálló civil szerveződés teljesen lefedi a huszonkét anyaországbeli borvidéket – jegyezte meg Gál Péter.
Koczor Kálmán a Magyarországi Borrendek Országos Szövetségének elnök-nagymestere elmondta: a rendezvényen negyvenöt magyarországi és hét határon túli magyar vagy nemzetiségi borrend képviselteti magát. A civil szerveződésekhez több tízezer fős tagság, illetve pártoló tagság tartozik, amelyek a szakma hagyományainak megőrzése mellett az idegenforgalom fejlesztéséért is munkálkodnak.
Köszöntötte a borrendek tagjait a házigazda Bóka István, Balatonfüred polgármestere is, aki kiemelte: a szőlő és a bor az európai keresztény országok kultúrájában mélyen gyökerezik.
Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége


Megalakulásának harmincadik évfordulóját ünnepelte a Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége az első alkalommal megrendezett Kárpát-medencei borrendek találkozójával kedden Balatonfüreden.
Trump győzelme a szenátusban: adócsökkentés, kiadásvágás, határvédelem – elfogadták a „Nagy Gyönyörű Törvényt”
Washingtonban elfogadták Donald Trump elnök gazdasági és költségvetési programjának zászlóshajóját.
Űrtudomány a nappaliban: a NASA+ belép a globális streamingvilágba – nem is akárkivel szerződtek le
A NASA és a Netflix együttműködésre lép, hogy élőben közvetítsék az űrkutatás leglátványosabb pillanatait.
Meglepő trend tört be az álláshirdetésekbe: munkát ad az AI, nem elveszi, és egy ország az élen jár
Az AI-ismeret nemcsak extra tudás, hanem új alapkompetencia.
A legnagyobb európai tőzsdeüzemeltető Athénra is szemet vetett
Az Euronext nem pénzt, hanem részvénycserét ajánl, de közel tizenöt százalékos felár mellett.
A robotok hamarosan átveszik az uralmat az Amazon raktáraiban
Az e-kereskedő folyamatosan igyekszik növelni az automatizációt létesítményeiben.
Mielőtt utalna, telefonáljon: új trükkel csaltak ki pénzt egy győri édesanyától
A rendőrség szerint az ilyen esetek megelőzhetők lennének egyetlen telefonhívással.