A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be. Az résztvevők a multiknál tevékenykedő beszállítókkal, az új élelmiszer mintákkal és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.
Ondré Péter az esemény kapcsán nyilatkozva elmondta: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli. Az üzletfejlesztés mellett a trendek, koncepciók, innovációk, valamint a kockázatok és veszélyek felmérésére is a Gulfood az egyik legjobb terep a világon.
A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, ütős márkák, a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek. Utóbbi (egészséges és wellness, mentes) termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.
A Gulfood Konferencia kapcsán az AMC ügyvezető igazgatója arra is felhívta a figyelmet, hogy az iparág elismert vezetőinek grémiumát sorakoztatják fel az Emirátusban, így az eseményen a legnagyobb tekintélynek örvendő szakértők vitatják meg az ágazat kérdéseit a közegészségtől egészen a legújabb élelmiszer-gyártási technológiákig.
A magyar kiállítók a talán leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült élelmiszerekkel, péksüteményekkel, tejtermékekkel és tejből készült áruféleségekkel, gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel, gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal, táplálék kiegészítőkkel, hízott libából és kacsából, és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel, különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel mutatkoznak be a rendezvényen – közölte Ondré Péter. Az AMC ügyvezető igazgatója a szervezet közösségi standján bemutatott termékek kapcsán azt is elmondta, hogy az Emirátusokba exportált magyar élelemiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 8-850 tonna eladott élelmiszer és ital mennyiség közel felét adják.