A GfK fogyasztói indexek legfrissebb, 2023 szeptemberére vonatkozó adatai szerint a zöldség-gyümölcs kategóriában értékesített termékek értéke 12 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami már nem magyarázható az élelmiszerárak általános növekedésével – írja a FruitVeB honlapja. A friss gyümölcs kategória értéknövekménye 13 százalék volt, ami valamivel jelentősebb, mint a 10 százalékot elért zöldségeké.
A 2023. januárjától szeptemberéig tartó kumulált időszak stagnálást mutató volumenadataihoz képest (gyümölcs: +1 százalék, zöldség: +2 százalék) a szeptemberi volumennövekedés igen jelentősnek számít.
A Nürnberg székhelyű piackutató intézet szerint más kategóriákhoz hasonlóan az árak alakulásának ellaposodása figyelhető meg: a zöldségfélék átlagára stagnál, míg a gyümölcsöké kis mértékben, mintegy 4 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest.