Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériumának (USDA) Külföldi Mezőgazdasági Szolgálata (FAS) több mint 60 amerikai mezőgazdasági szervezetnek ítélt oda 2022-es pénzügyi évre szóló támogatást, hogy segítse az amerikai áruk kereskedelmi exportpiacainak bővítését.
A piacra jutási program (MAP) a fogyasztói promócióra összpontosít, beleértve a kisvállalkozások és szövetkezetek márka promócióját, és széles körben népszerűsítik a gyümölcsöket, zöldségeket, dióféléket, a feldolgozott termékeket, valamint az ömlesztett és köztes árukat. A Külföldi piacfejlesztési program (FMD) a kereskedelem kiszolgálására és a kereskedelmi kapacitásépítésre összpontosít, segítve az amerikai mezőgazdasági termékek hosszú távú exportpiacainak létrehozását, bővítését és fenntartását.
„A piacra jutási és a külpiac-fejlesztési programok az Egyesült Államok termelőinek kedveznek, és az amerikai mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek széles választékának piacokat építenek világszerte”
– mondta az USDA közleménye szerint Daniel Whitley, a FAS adminisztrátora.
Ezek a programok jelentős szerepet játszanak az amerikai mezőgazdasági ágazat támogatásában, amelynek exportja idén rekordot ért el és az előrejelzések szerint 2022-ben még ennél is jobban alakulhat. A megnövekedett export kulcsfontosságú a mezőgazdasági jövedelmek bővítéséhez, a vidéki közösségek gazdasági egészségének javításához és a táplálkozásbiztonság biztosításához.
A piacra jutási program keretében a FAS a 2022-es pénzügyi évben 175,6 millió dollárt biztosít 67 nonprofit szervezetnek és szövetkezetnek. Ezek a szervezetek a forrásokat arra használják fel, hogy világszerte támogassák az amerikai termelőket marketing- és promóciós tevékenységekkel, beleértve a piackutatást, a technikai segítségnyújtást, valamint a kereskedelmi vásárokon és kiállításokon való részvételt.
A fentiek mellett, a külföldi piacfejlesztési program keretében a FAS a 2022-es pénzügyi évre 26,8 millió dollárt juttat 21 olyan kereskedelmi szervezetnek, amelyek az amerikai mezőgazdasági termelőket képviselik. A program az amerikai áruk általános promóciójára összpontosít, vagyis nem a márkás termékek promóciójára. Előnyben részesülnek azok a szervezetek, amelyek egy egész iparágat képviselnek, vagy országos tagsággal és hatókörrel rendelkeznek.
Az USDA nemzetközi piacfejlesztési programjai jelentős és pozitív hatást gyakoroltak az amerikai mezőgazdasági exportra. Egy 2016-ban kiadott független tanulmány szerint a MAP és a FMD minden egyes 1 dollárra, amelyet a kormányzat és az ipar piacfejlesztésre költ, 28 dollár exportnövekedést biztosít.
A mezőgazdasági export az elmúlt évtizedekben jelentősen nőtt, egyre fontosabb összetevőjévé vált a mezőgazdaságnak, és az amerikai termelés 20 százalékát teszi ki. 2000 és 2020 között az amerikai mezőgazdasági export 56 milliárd dollárról 150 milliárd dollárra nőtt. Becslések szerint az amerikai mezőgazdasági export 2019-ben közel 1,1 millió teljes munkaidős munkahelyet támogatott.