Gyorsan eltelt a NAK és francia partnerszervezete, az Interfel által a két országban közösen szervezett Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány első felvonása: a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a 6-14 éves gyerekek és szüleik körében ösztönző akció itthon idén március végén kezdődött és október 17-én egy nagyszabású záróeseménnyel ért véget.
De érdemes hangsúlyozni, hogy a zárás csak ideiglenes: mivel – a döntően az Európai Unió által finanszírozott – kampány hároméves, így még 2019-ben és 2020-ban is lesznek kóstoltató események.
Ami pedig az idei országjárás eredményeit illeti: a két kabalafigura, Frutti és Veggi 14 ezer kilométert utazva 15 települést érintett a roadshow során, illetve további 40 helyszínen – közel félmillió embert elérve – népszerűsítették a zöldségeket és gyümölcsöket, ennek során előbbiből 752 kg, utóbbiból 2370 kg fogyott el. Valamennyit magyar termelő ajánlotta fel a kampányhoz; köztük volt a Benedek Farm is.
– Jó ügyhöz csatlakozni jó, így örömmel támogattuk szamócával és meggyel az akciót – jegyezte meg Benedek Orsolya, a farm egyik tulajdonosa. – Nagy élmény volt látni, hogy a kóstoltatások során a gyerekek nem a fagyit vagy a vattacukrot választották, hanem a szamócát…
Persze a kampány – a NAK részéről nem titkolt – közvetett célja az is, hogy a termelők és velük együtt a zöldség- és gyümölcságazat helyzete javuljon. Mint az eseményen Győrffy Balázs, a kamara elnöke elmondta, ha a jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást az Európai Friss Kalandok segítségével sikerülne 460 grammra emelni, az önmagában 730 ezer tonna termésbővülést jelente és 100 milliárd forint új érték előállítására adna lehetőséget az ágazatban tevékenykedő magyar gazdák számára.
Jövő ilyenkor pedig talán már lehet is viszonyítani egymáshoz az adatokat, le lehet mérni, hogy a kampány mennyi hasznot hozott a termelőknek.
– Reméljük, hogy 2019-ben legalább ennyi embert meg tudunk szólítani, és érdemben is tud majd előrelépni a zöldség- és gyümölcsfogyasztás – jegyezte meg a kamara elnöke.
*
Az Európai Bizottság az Európai Unió mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte – közölte a bizottság kedden. A következő három évben 79 kampányt indítanak, amelyek a termékek széles skáláját népszerűsítik, egyebek között a tejtermékeket, az olajbogyót és az olívaolajat, a zöldségeket és a gyümölcsöket.
„Jó ügyhöz csatlakozni jó”


Az Európai Friss Kalandok kampány első évében a fogyasztásösztönző program keretében a hazai termelők által felajánlott több mint 3000 kilogramm friss zöldséget és gyümölcsöt kóstoltak a kisgyerekes családok.
Tovább romlott a külkereskedelmi egyenleg – májusban jobban nőtt az import, mint az export
A kivitel volumene 3,2 százalékkal, a behozatalé 5,4 százalékkal bővült az előző év azonos időszakihoz képest - közölte a KSH.
Elegük van a magyar dolgozóknak: szinte mindenki sztrájkolni akar az autóipari multi gyárában – aggódva figyeli a BMW és az Audi
A társaság dolgozóit képviselő Vasas Szakszervezet sztrájkbizottságot alakított.
Hivatalos: új gyorsétterem jelenik meg Magyarországon, de ennek ára van – jól ismert a tulajdonos
A Tóth testvérek közölték, hogy sokszor jobban inspirálja őket az alkotási vágy, mint maga az üzemeltetés. Újabb Simon's Burgert azonban nem nyitnak, mert nem voltak megelégedve a működésükkel.
Így védekezik Magyarország a pusztító aszály ellen: a kormány szakított a múlttal, új fejezet nyílik a mezőgazdaságban – itt vannak az első eredmények
Az árvíz már nem csupán katasztrófát, hanem lehetőséget is jelent.
Ez váratlan: új uniós ország kezdte el támadni Orbán Viktort – ez történik a háttérben
Bulgária az észak-macedónok EU-integrációja kapcsán más álláspontot képvisel, mint Magyarország.
Az államtitkár kimondta: Magyarországnak a világ összes pénzét ki kell fizetnie, ha életbe lép az EU legújabb terve az oroszok ellen
A lakosság számára többszörös gáz- és áramdíjat jelentene.