Gyorsan eltelt a NAK és francia partnerszervezete, az Interfel által a két országban közösen szervezett Európai Friss Kalandok elnevezésű kampány első felvonása: a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a 6-14 éves gyerekek és szüleik körében ösztönző akció itthon idén március végén kezdődött és október 17-én egy nagyszabású záróeseménnyel ért véget.
De érdemes hangsúlyozni, hogy a zárás csak ideiglenes: mivel – a döntően az Európai Unió által finanszírozott – kampány hároméves, így még 2019-ben és 2020-ban is lesznek kóstoltató események.
Ami pedig az idei országjárás eredményeit illeti: a két kabalafigura, Frutti és Veggi 14 ezer kilométert utazva 15 települést érintett a roadshow során, illetve további 40 helyszínen – közel félmillió embert elérve – népszerűsítették a zöldségeket és gyümölcsöket, ennek során előbbiből 752 kg, utóbbiból 2370 kg fogyott el. Valamennyit magyar termelő ajánlotta fel a kampányhoz; köztük volt a Benedek Farm is.
– Jó ügyhöz csatlakozni jó, így örömmel támogattuk szamócával és meggyel az akciót – jegyezte meg Benedek Orsolya, a farm egyik tulajdonosa. – Nagy élmény volt látni, hogy a kóstoltatások során a gyerekek nem a fagyit vagy a vattacukrot választották, hanem a szamócát…
Persze a kampány – a NAK részéről nem titkolt – közvetett célja az is, hogy a termelők és velük együtt a zöldség- és gyümölcságazat helyzete javuljon. Mint az eseményen Győrffy Balázs, a kamara elnöke elmondta, ha a jelenlegi napi 260 g/fő fogyasztást az Európai Friss Kalandok segítségével sikerülne 460 grammra emelni, az önmagában 730 ezer tonna termésbővülést jelente és 100 milliárd forint új érték előállítására adna lehetőséget az ágazatban tevékenykedő magyar gazdák számára.
Jövő ilyenkor pedig talán már lehet is viszonyítani egymáshoz az adatokat, le lehet mérni, hogy a kampány mennyi hasznot hozott a termelőknek.
– Reméljük, hogy 2019-ben legalább ennyi embert meg tudunk szólítani, és érdemben is tud majd előrelépni a zöldség- és gyümölcsfogyasztás – jegyezte meg a kamara elnöke.
*
Az Európai Bizottság az Európai Unió mezőgazdasági költségvetéséből 172,5 millió euróval (mintegy 55,2 milliárd forint) finanszírozza az uniós agrár-élelmiszeripari termékek népszerűsítését Európában és világszerte – közölte a bizottság kedden. A következő három évben 79 kampányt indítanak, amelyek a termékek széles skáláját népszerűsítik, egyebek között a tejtermékeket, az olajbogyót és az olívaolajat, a zöldségeket és a gyümölcsöket.
„Jó ügyhöz csatlakozni jó”
Az Európai Friss Kalandok kampány első évében a fogyasztásösztönző program keretében a hazai termelők által felajánlott több mint 3000 kilogramm friss zöldséget és gyümölcsöt kóstoltak a kisgyerekes családok.
Nem áll jól a kávépiac szénája: hozzá kell szoknunk a drága kávéhoz, ugyanis ennél csak rosszabb lehet a helyzet A kávépiac ingadozása nem a vége felé halad, még csak most jönnek az igazán nagy hullámok.
Nem akárki árulta el, mit mondott Orbán Viktor a lengyeleknek az oroszokról: „Őszinte volt” – Nawrockit megfedte a legendás politikus A lengyel-magyar együttműködés több kérdésben továbbra is fennáll.
Történelmi magyar városban épül új nemzetközi repülőtér a Kárpát-medencében: rögtön Kelet-Európa légi kapuja lehet – itt vannak a részletek A beruházás évi több ezer turistát és számtalan új munkahelyet hozhat a régióba, ha véget ér a háború.
Hollywoodban háború van, a Netflix kegyetlenül küzd a teljhatalomért: a Warner-felvásárlás miatt vannak veszélyben a mozik és a stúdiók Nem kevesebb mint a filmipar jövője a tét. Hollywood sorsát nagyban fogja befolyásolni, ki veszi meg végül a Warnert.
Tőzsdén landol a globális piacvezető svájci cateringcég, a légiutasok nagy kedvence A Gategroup rendkívül vonzó befektetési célpont lehet.
Rendkívüli: soha nem látott üzletet kötött Magyarország nagy bajba került vonatgyára – európai vasúttársaság vesz tőle szerelvényeket A vonatgyár számára ez különösen jelentős lépés.