A Terméktanács ugyan 17 éve kisebb nagyobb megszakításokkal végez általános iskolás gyermekek és pedagógusaik számára oktató, ismeretterjesztő tevekénységet, azonban 2/2015. (II. 6.) FM rendelet alapján működtetett Közösségi Marketing Alap segítségével az elmúlt időszakban jóval látványosabb és élménydúsabb kiállítással járhattuk az országot. A 2017/2018. tanévben az ikonikus kék Tejkamion gurult be az iskolák parkolójába, majd a következő tanévben további élményekkel bővített újabb eszközparkkal leptük meg a gyermekeket.
A mobil kiállítás célja, hogy ösztönözzön a hazai tej és tejtermékek fogyasztására, az egészségtudatos táplálkozásra az iskolai keretek között is, hiszen az itt szerzett ismeretek jobban beépülnek a gyermekek mindennapi táplálkozási kultúrájába, ezáltal szokásukká válik a tejivás és a tejtermék fogyasztás. A program során a gyerekek rendhagyó osztályfőnöki óra keretében dietetikus által – kellő szakmaisággal, de mégis gyermekek nyelvén – tartott ismeretterjesztő előadást követően, öt élményállomáson keresztül járhatják végig a tej útját, ahol modern eszközök segítségével ismerkedhetnek meg a teljes folyamattal.
A „Van itthon tej” című kiállítás eszközparkja a mai kor gyermekének igényei alapján összeállított modern, izgalmas és érdekes állomásokkal került kialakításra. Az élménypontok között szerepel egy virtuális valóság formájában megalkotott állomás, melynek segítségével játékos keretek között a Tejszív logóval ismerkedhetnek meg a gyermekek. A kisiskolások egy, a tejtermékekhez kötődő játék során egy tableten keresztül megtapasztalhatják a kiterjesztett valóságot is, melynek során megtudhatják milyen szabad szemmel nem látható vitaminok és ásványi anyagok találhatók meg a tejben. Mindezeken túl egy versenypályává alakított terepasztalon ismerkedhetnek meg a tejtermelés folyamatával, szimbolizálva a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltok polcáig.
A veszélyhelyzet kihirdetése miatt az edukációs roadshow 2020. március 13-án felfüggesztésre került, majd a számos óvintézkedésekkel kiegészített szeptemberi újraindítást követően – az iskolák vezetésének bizonytalansága miatt – november 13-án ismételten leállásra kényszerült. Elmondható azonban, hogy a 2020-as év rendhagyó és nehézségekkel teli időszaka ellenére is óriási sikerrel zárult a program, amit az iskolák részéről érkező számtalan pozitív visszajelzés igazol.
Az elmúlt, közel négy év során mobil kiállításunkkal törekedtünk az ország legtöbb pontjára eljutni. A program 2017. és 2020. között 117 magyarországi település 204 iskolájában és 25 áruházlánc parkolójában jelent meg, egy-egy településen jellemzően több napig állomásozva, melynek köszönhetően – csak az iskolákban mostanáig több mint 35 ezer gyermek és pedagógusaik számára nyílt lehetőség megismerni a tej és tejtermékek pozitív élettani hatásait. (Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács)
Megismerhetik a tej élettani hatásait
2020. december 16. – Több mint 35 ezer kisiskolás gyermeknek nyílt lehetősége részt venni a Tej Terméktanács közel négy éve megújult, modern élményparkkal működtetett iskolai edukációs programsorozatában.
- Hajnalban felcsaptak a lángok Újpesten
Kigyulladt egy raktár a Váci úti fatelepen.
- Magyar tanácsadó kerül a Trump-csapatba
Gorka Sebestyén újra feladatot kap Donald Trumptól.
- Két főpolgármester-helyettese is lehet Karácsony Gergelynek, harc Európa legnagyobb lítiumbányájáért – heti összefoglaló
Övön aluli ütés Spanyolországtól Talgo-ügyben.
- Állattenyésztés: Európában csökken, itthon nő az állomány
De a madárinfluenza a baromfinál ezt visszafordíthatja.
- Hogy békülhet ki Trumppal Németország?
A következő berlini kormánynak prioritásként kell kezelnie az állami és a magánberuházásokat. Trump ugyan súlyos károkat tud okozni a német exportnak, ha vámokat vet ki rá, viszont a nagy német autógyárak számos üzemmel vannak jelen az Egyesült Államokban, s Németország az USA egyik legnagyobb tőkebefektetője.
- Majomhimlő: a WHO fenntartja a szükségállapotot - nem lassul a betegség terjedése
A szervezet egyre több fertőzöttet azonosít Afrikában.