A fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében született a Nádudvari Élelmiszer Kft. a #mitehetünktöbbet mottóval indított egy hosszútávú, sokrétűen alkalmazható koncepciót, amely kifejezi a Nádudvari márka társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét – közölte a cég. Ugyanis minden eddiginél többet számít az, hogy két termék-alternatíva közül melyik kerül a kosarakba, hogy mit is tesz az adott élelmiszergyártó a környezetért. Erre egyértelműen rámutatnak a Nádudvari friss fenntarthatósági kutatásának eredményei is.
A felmérés adataiból kiderül, hogy 10-ből 8 fogyasztónak (86,3 százalékának) szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül pedig a legfontosabbnak a hátrányos helyzetűek támogatását (59 százalék) és az erdőtelepítést (39 százalék) tartják a kitöltők.
Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta környezeti lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést. Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, 10-ből 6 fogyasztó (67,4 százalék) hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készül.
Kifejezetten a joghurt termékekre irányuló környezetvédelmi elvárásokat vizsgálva egyértelműen látszik, hogy a hazai alapanyagok használata (81,7 százalék), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8 százalék) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7 százalék), számít leginkább a fogyasztóknak a vásárlói döntés során.
A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A válaszadók 63,1 százaléka hetente többször is hazaviszi a család kedvencét, a termékválasztásban, az íz, az ár és az összetevők befolyásolják leginkább.
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy gyümölcsjoghurt fogyasztó nemzet vagyunk
– áll a közleményben. A megkérdezettek 76 százaléka ugyanis leginkább ezt a fajtát részesíti előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a kispoharas 150-200 grammos csomagolás.
„A vállalatunk környezetvédelmi tevékenységi köre széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig” – hangsúlyozta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.
A kampány egyik kiemelt része egy, a gyermekek számára hirdetett rajzpályázat, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy művészi formában fejezzék ki a fenntarthatósággal kapcsolatos gondolataikat és ötleteiket. A verseny nemcsak a tehetség kibontakoztatását támogatja, hanem fontos üzenetet is közvetít a környezetvédelem és a fenntartható jövő iránti elkötelezettségről.