Csirkemell

Csirkemellből 2020 novembere és tavaly október között 12 és fél milliárd forint értékben vásároltak a hazai fogyasztók, csaknem 11 ezer tonnát. Ebben a kategóriában is visszaesést regisztrált a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe, értékben 8, mennyiségben pedig 12 százalékkal csökkent az eladás.

Sertéscomb

A sertéscomb piaca meghaladta a 9 milliárd forintot a 2020 novembere és 2021. október közötti időszakot tekintve. Ez az összeg 6 százalékkal kevesebb, mint az ezt megelőző időszakban. Volumenben eközben 4 százalékkal nőtt az eladás, 7500 tonna sertéscombot adtak el a ksikereskedelemben.

Napraforgó-étolaj

39 milliárd forintért vásároltak a fogyasztók napraforgó-étolajat a 2021. októberrel záruló 12 hónapban, ami azt jelenti, hogy 29 százalékkal emelkedett a kategória értékbeli forgalma egyik időszakról a másikra. Mennyiségben több mint 700 ezer hektolitert vásároltunk a termékből, ez 2 százalékkal kevesebb, mint a megelőző időszakban.

Búzafinomliszt

Búzafinomlisztért 11 milliárd forintot került a kasszákba a kiskereskedelemben, 2020 novembere és 2021. október közt, ez 7 százalékkal kevesebb, mint az ezelőtti azonos periódusban. 13 százalékkal csökkent a kategóriaeladás volumene, 71 ezer tonna lisztet vittek haza a vásárlók.

Kristálycukor

A kristálycukor piaca 19 milliárd forintot tett ki a vizsgált időszakban, súlyban kifejezve pedig 75 ezer tonnát vásároltak a termékből a hazai kiskereskedelemben. A NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján itt is némi csökkenést láthatunk: értékben 1, mennyiségben pedig 5 százalékkal volt kisebb a szegmens forgalma.

Szerző: Gyöngyösi Balázs/VG