A kihívások ellenére jól teljesített a Bonduelle

Forrás: Facebook
A cégcsoport a kihívásokkal teli időszak ellenére is produkálta a várakozásoknak megfelelő üzleti teljesítményt. A friss, azonnal fogyasztható termékek piacán kiugró volt a növekedés Franciaországban, Olaszországban és Németországban, de Oroszországban jól mentek a fagyasztott termékek is.

A Bonduelle csoport várakozásainak megfelelő alakult a cég bevétele a pénzügyi évének első félévében. Az éves növekedési célkitűzések, és ezzel együtt a nyereségesség azonban szorosan összefüggött az egészségügyi helyzettel, az infláció miatt történt áremelkedés elfogadásával a forgalmazók részéről, valamint az észak-amerikai friss működési szegmens újjáépítésétől is – olvashatjuk a cég pénzügyi jelentéséből. A Bonduelle márkaportfóliójának stabil értékesítéséről és a várt éves üzleti növekedés megvalósulásáról számolhatunk be.

A cég 2021-2022-es pénzügyi év első féléves bevétele 1 443 millió euróra rúgott, ami 0,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

A Bonduelle csoport

Az 1853 óta működő multinacionális francia családi vállalkozás 14 700 alkalmazottat foglalkoztat, a világ 100 országában forgalmaz, 124 ezer hektáron termeszi termékeit és éves árbevétele meghaladja a 2,7 millió eurót. A cégcsoport hat erős márkája a Bonduelle, a Cassegrain, a Globus, az Arctic Gardens, a Ready Pac Foods és a Del Monte.

A Bonduelle hazánkban

Immár több mint 20 éve van jelen országunkban a Bonduelle, amely hazánk egyik jelentős élelmiszer feldolgozójának számít. A jelenleg ezer embert foglalkoztató vállalatnak három gyára van; Nagykőrösön, Békéscsabán és Nyírszőlősön – derül ki a bondulle.hu cégbemutatójából. A hazai igények kielégítésén túl a gyárak jelentős mennyiségű terméket exportálnak. Az üzemek fő profilja a csemegekukorica és a zöldborsó feldolgozása, ám ezek idényszerűsége miatt vörös-és fehérbab konzerveket is előállítanak Nagykőrösön.

A cég teljesítménye az európai zónában és azon kívül

A cégcsoport teljes bevételének 46 százalékát adta az európai szegmens, amely az első félévben + 2,4 százalékos növekedést produkált.

Európában normalizálódott a konzervek és fagyasztott termékek értékesítése a korábbi időszakhoz képest, egyrészről – a világjávány második hullámához kapcsolódó magas összehasonlítási alap és korlátozások ellenére történt – konzervtermékek stabil értékesítése miatt, másrészről pedig a fagyasztott termékek értékesítésének jelentős fellendülése miatt, a tavalyi házon kívüli étkeztetési üzletági korlátozásoknak köszönhetően.

Franciaországban, Olaszországban és Németországban különösen gyors üzleti növekedés volt tapasztalható a friss, azonnal fogyasztható termékek piacán.

A békéscsabai Bonduelle gyár 2020 szeptemberében
Fotó: Havran Zoltán, Magyar Nemzet

A cégcsoport 54 százalékát teszi ki az Európán kívüli üzleti tevékenység, ahol az első félévben -2,8 százalékkal csökkent bevételeket produkált. Európán kívüli piacon visszaesett a friss, fogyasztásra kész élelmiszerek szegmense. Az alacsonyabb volument pedig erősítette a tudatos áremelés is.
Ugyanakkor, számolva a régió gazdasági és egészségügyi helyzetével,

figyelemre méltó emelkedést lehetett megfigyelni az eurázsiai régióban az oroszországi és a periférián lévő országok Bonduelle és Globus márkás konzervipari üzletágak és a fagyasztott Bonduelle élelmiszerek értékesítésében.

Jövőbeli kilátások

A Bonduelle csoport hosszútávú üzleti tevékenysége szempontjából fontos lépést tett tavaly szeptemberben. Bejelentette, hogy tárgyalásokat kezdeményez az észak-amerikai konzervipari és fagyasztott élelmiszereket gyártó működési szegmensei, nevezetesen a Bonduelle Americas Long Life (BALL) üzletág részvényesi struktúrájának alakulásáról.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink